فعالیت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی درپیشگیری از آسیب های اجتماعی

به اعتقاد جامعه شناسان و آسیب شناسان مسائل اجتماعی می تواند بسترساز آسیب های اجتماعی شود به عنوان مثال طلاق یا افزایش سن ازدواج، تجرد یا بیکاری لزوماً آسیب اجتماعی نیست، اما یک مسئله اجتماعی است و از آنجایی که کنترل و مهار آسیب ها نیاز به همکاری هه نهادها و سازمان ها دارد دانشگاه آزاد اسلامی توانسته با برگزاری همایش ها و نشست ها تخصصی توانسته در حوزه اجتماعی فعالیت کند و دانشجویان را با آسیب ها آشنا کند.

به گزارش ایسکانیوز، جامعه شناسان معتقدند در حال حاضر، انواع آسیب های اجتماعی را در جامعه داریم هر چند در قرن 21، آسیب های اجتماعی برای جوامع انسانی اجتناب ناپذیر است اما با راهکارهایی می توان از گسترش آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد و دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهادهایی است که در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی عملکرد قابل قبولی داشته اس به طوریکه فقط ذر سه روز توانسته 10 برنامه تخصصی را برگزار کند .

جدول زیر نشان دهنده تاریخ و عناوین برنامه واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پیشگیری و کنترل انواع آسیب های اجتماعی است.

سخن مسئولان

توضیحات

عنوان برنامه

واحد

تاریخ

ردیف

سردار پاسدار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان عصر سه شنبه 30 آذر در دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاداسلامی بروجرد با بیان اینکه فرق شهدای ما با کشته شدگان جنگهای مختلف دنیا این است که شهدای ما به دنبال مادیات دنیایی نبودند، آمدند تا از اسلام و شارع مقدس دفاع کنند اظهار کرد: خون شهدای ما باعث عزت و امنیت ما و پایداری جمهوری اسلامی شده است و قدرتهای استکباری نتوانستند بر این ایدئولوژی پیروز شوند.

مراسم دومین سالگرد تدفین دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد و شهدای دانشجو باحضور فرماندار بروجرد، فرمانده سپاه لرستان، جمعی از حانواده های معزز شهدا، رئیس، معاونین، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در سالن همایش های علامه شهیدی واحد بروجرد برگزار شد.

گرامیداشت دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام و یادبود شهدای دانشجو

واحد بروجرد

30 آذر

1

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در این دیدار‌ها با بیان اینکه جشن و آئین مردمی شب یلدا یکی از کهن‌ترین آیین‌ها و جشن‌های ایرانی است، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این شب صله رحم است که سبب نزدیک شدن قلوب ایرانیان به هم شده و ائمه معصومین هم به آن تاکید بسیاری کرده‌اند.

نشست صمیمانه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با دانشجویان که با پذیرایی‌های مخصوص این شب و گرفتن عکس سلفی همراه بود تا پاسی از شب به طول انجامید.

طاهره میرساردو در طولانی‌ترین شب سال، شب گذشته در جمع دانشجویان خوابگاه‌های واحد گرمسار حضور یافت و شب یلدا را در کنار دانشجویان سپری کرد

حضور سرپرست واحد گرمسار به مناسبت شب یلدا در جمع دانشجویان

واحد گرمسار

1 دی

2

در ابتدای این مراسم فریبا رئیسی دبیر این کمیسیون ، ضمن بیان این نکته که آیین های باستانی جایگاه ویژه ای در فرهنگ عامه دارند گفت: برگزاری این مراسم نشانگر قدمت فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی است و حفظ و اشاعه این آیین ها در جامعه کنونی یکی از مهمترین وظایف متولیان فرهنگ است.

رئیسی در ادامه ضمن تاکید بر ارزشهای فرهنگی به اهمیت حفظ ادبیات شفاهی و عامیانه نیز اشاره کرد و افزود: آوازهای محلی، متل ها ، اداب و رسوم محلی وسایر مظاهر فرهنگ عامه، دلنشین ترین موضوعات تحقیق و پژوهش های فرهنگی است که باید به عنوان تحقیقات میان رشته ای ، توسط دانشجویان در رشته های مرتبط، صورت بگیرد .

مراسم پاسداشت یلدا و آیین های ایرانی با عنوان" یلدا ، یاقوت ماندگار" از سوی کمیسیون حفظ و گسترش زبان و ادب فارسی دانشگاه آزاد واحد مرودشت در سالن ابن سینا مجتمع امام علی (ع) این واحد دانشگاهی برگزار شد .

برگزاری مراسم پاسداشت آیین یلدا

واحد مرودشت

1 دی

3

داریوش جعفری عضو هیأت علمی گروه مهندسی شیمی واحد بوشهر با بیان اینکه مقوله‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست به طور جداگانه در سال‌های متمادی در صنعت نفت مطرح بوده، گفت: «نگاه امروز به این سه اصل مهم در صنعت نفت، نگاهی نو، سیستماتیک، همه جانبه و تحت یک مدیریت واحد است

وی با تأکید بر اینکه نظام مدیریت یکپارچه HSE با ایجاد بستر فرهنگی خلاق و پویا، به تبیین تأثیر متقابل عوامل بهداشت، ایمنی و محیط زیست پرداخته است، تشریح کرد: «از این طریق می توان نواقص، مخاطرات بالقوه، حوادث و مشکلات را به طور نظام مند مورد ارزیابی قرار داده و روش‌های مبتنی بر پیشگیری را ارائه داد

به همت انجمن علمی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، کارگاه آموزشی بهداشت، ایمنی، محیط زیست و عوامل زیان آور شغلی مخصوص مهندسان شیمی و نفت (HSE) برگزار شد.

کارگاه آموزشی با شعار اول ایمنی، دوم کار، برای دانشجویان

واحد بوشهر

1 دی

4

دکتر داداندیش به ضرورت تشکیل شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به فعالیتهای اجتماعی که قبل از انقلاب در انجمن اسلامی دانشجویان ایران و کانادا داشتم کمبود مشارکت بانوان در مسائل مختلف احساس میکردم زیرا بسیاری از تصمیم گیری ها در مسائل مختلف برعهده مردان بوده و ناخودآگه برخی مسائل که خاص زنان است در این بین نادیده گرفته می شود.
وی افزود: هدف اصلی شورای زنان فرهیخته نگاه خاص به زنان که در هیات علمی و چه در سطح دانشجویان بوده تا این افراد به جایگاه مدیریتی ارتقاء یابند.

اولین نشست شورای تخصصی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ظهر امروز در سالن همایش های واحد دانشگاهی تهران غرب برگزار شد.

برگزاری اولین نشست شورای تخصصی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران

تهران غرب

30 آذر

5

معاون دانشجویی – فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان رجب فخرائیان در این مورد گفت: تعدادی از دانشجویان گروه پرستاری در یک اقدام انسان دوستانه و برای برقراری حس عاطفی و تقویت روحیه احترام به بزرگ ترها به دیدار مادران خانه سالمندان هاجر شهرستان شیروان رفتند.
وی افزود: سعی کردیم در این دیدار محفل شاد و گرمی برای اعضای خانه سالمندان ایجاد کنیم، از این رو اجرای موسیقی سنتی، حرکات موزون محلی، پذیرایی و ... از جمله برنامه هایی بود که به زیبایی این اقدام انسان دوستانه افزود.

دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان به همت حوزه دانشجویی فرهنگی و گروه پرستاری، به مناسبت شب یلدا و سنت حسنه دیدار با بزرگ ترها به دیدار مادران خانه سالمندان هاجر شهرستان شیروان رفتند.

بازدید دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیروان از خانه سالمندان هاجر

واحد شیروان

30 آذر

6

داریوش حمیدی، رئیس واحد جویبار ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این کارگاه اظهار کرد : «اهمیت موضوع طلاق به عنوان معضل اجتماعی ، این واحد دانشگاهی را بر آن داشت تا با همکاری دیگر نهادها و ادارات شهرستان جویبار گامی هر چند کوچک در جهت پیشگیری و کاهش این آسیب اجتماعیبردارد

سپس محمد مدانلو بخشدار مرکزی جویبار با نگاه تخصصی به شرح موضوع پرداخت و در نتیجه گیری از بحث خود عنوان کرد: «خانواده به عنوان عامل سعادت بشری و تکیه گاه در مواجهه با بحران‌ها و مشکلات باید نقش حمایتی داشته باشد و از طرفی دولت و مجموعه ارکان حکومتی، با افزایش مشارکت اجتماعی در خصوص پیشگیری از این آسیب اجتماعی وارد عمل شوند».

کارگاه علمی تخصصی نگاهی نو بر عوامل، پیامدها و راهکارها در پدیده طلاق برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار با همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری، بهزیستی، شهرداری ، کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جویبار و بخشداری کوهی خیل و گروه حقوق واحد جویبار برگزار شد

برگزاری اولین کارگاه علمی تخصصی نگاهی نوبر عوامل، پیامدها و راهکارها در پدیده طلاق

واحد شیروان

30 آذر

7

در این ارزیابی که توسط ستاد اقامه نماز استان سمنان و از بین 80 دستگاه دولتی و خصوصی استان انجام شد دانشگاه آزاد اسلامی سمنان توانست با کسب 91 امتیاز در بین دستگاه‌های حائز رتبه برتر قرار گیرد

علاوه بر این دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در این ارزیابی و در بخش آموزش بعد از اداره کل آموزش‌ و پرورش استان در رتبه دوم و در بین مؤسسات آموزش عالی بالاترین رتبه را از آن خود کند

دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در ارزیابی فعالیت‌های مربوط به ترویج و توسعه فرهنگ نماز در سال 1394 موفق به کسب رتبه ویژه شد

تقدیر از دانشگاه آزاد اسلامی سمنان از سوی ستاد اقامه نماز

واحد سمنان

30 آذر

8

استاد احمدرضا غائی عضو هیات علمی دانشکده الهیات واحد تهرانمرکزی گفت: از میان اوصاف و کمالات قرآن؛ کمال « علم و هدایت» از اهمیت و محوریت خاصی برخوردار است. در این زمینه، واژه «علم»، در واقع یک معنا و مفهوم منفرد نیست، بلکه مجموعه ای از اوصاف و کمالات دیگر را شامل می شود. به بیان دیگر: «وصف علم»، در قبال سایر اسامی و اوصاف قرآن، به منزله روح، مبنا و محور اصلی به شمار می رود

به همت اداره دانشجوئی و فرهنگی دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی نشست تخصصی قرآنی با موضوع « بررسی تطبیقی اعجاز قرآن کریم از دیدگاه علامه طباطبائی و آیت اله معرفت برگزار شد

برگزاری نشست تخصصی قرآنی در دانشکده علوم سیاسی

واحد تهران مرکز

30 آذر

9

در این جلسه حجت الاسلام قدرتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: این جلسه دومین همایش شهید شناسی است که با تلاش کانون شهید صیاد شیرازی و با همکاری کانون قرآنی بشری و بسیج دانشجویی و معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد خرم آباد برگزار می شود و هدف آن آشنایی بیشتر با فرهنگ شهید و شهادت است تا شهدا با عنایت ویژه خود در زوایای مخالف زندگی ما ظهور و بروز پیدا کنند

مراسم بزرگداشت سه شهید مدافع حرم با حضور خانواده های این سه شهید والامقام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد برگزار شد

بزرگداشت شهدای مدافع حرم

واحد خرم آباد

30 آذر

10

700/701

کد خبر: 715297

وب گردی

وب گردی