7958 نفر در سیستان و بلوچستان اسکان ضروری داده شدند

رئیس سازمان امداد و نجات  به تشریح امدادرسانی در سطح کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مرتضی سلیمی به تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی از اول تا ساعت 6 امروز پرداخت و به ایسکانیوز گفت: ٦استان کشور مانند هرمزگان،سیستان،کرمان،فارس،خراسان جنوبی و رضوی و ٢١شهرستان شامل جاسک،سیریک،میناب،رودان،حاجی آباد،بشاگرد،دلگان،کنارک،ایرانشهر،نیکشهر،چابهار،خاش،سرباز،سیب و سوران،منوجان،قلعه گنج،کوهبنان،داراب،سربیشه،خواف و تایباد متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند.
وی ادامه داد: ماموران سازمان امداد و نجات در ٢١٣شهر و روستا و به ١٨٧٢٣نفر از هموطنان سیل زده خدمات امدادی را ارائه کردند. همچنین ٩٢٠١نفر نیز اسکان ضروری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت:امدادگران موفق به رهاسازی 73 دستگاه خودرو شدند که در مسیر سیلاب گرفتار شده بودند همچنین عملیات تخلیه آب از ٦٠ واحد مسکونی با موفقیت صورت گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران سازمان امداد و نجات در ٢٨٢تیم (١٣٧٤ نفر) سایر خدمات امدادی مانند ١٨٢٥دستگاه چادر، ٥٩٩٠تخته پتو، ٢٠١٠ تخته موکت، ١٦٠٠شعله والور و فانوس، ٦٧٧٠کیلوگرم نایلون، ٤٠٠ست ظروف، ٢٧٦٠٠قوطی کنسروجات ،٣٦٠٠قرص نان و ٢٢٦٠کیلوگرم برنج به هموطنان سیل زده ارائه کردند.لازم به ذکر است امدادرسانی در استان های سیستان،هرمزگان و کرمان همچنان ادامه دارد.

امدادرسانی به 7167 نفر در استان هرمزگان

سلیمی در ادامه به تشریح عملیات امدادرسانی در استان هرمزگان از اول بهمن تا ساعت 6 امروز گفت: ٦شهرستان در استان هرمزگان شامل جاسک،سیریک،میناب،رودان،بشاگرد و حاجی آباد متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند.

وی ادامه داد: ماموران سازمان امداد و نجات در ٥٦شهر و روستا و به ٧١٦٧نفر از هموطنان در استان هرمزگان خدمات امدادی ارائه کردند همچنین ١٢٢٠نفر نیز اسکان ضروری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: عملیات تخلیه آب از ٣٣ واحد مسکونی نیز توسط امدادگران با موفقیت کامل صورت گرفت. امدادگران ٢٦تیم(١١٤ نفر) سایر خدمات امدادب مانند ٢٤٤دستگاه چادر، ١١٦٠تخته پتو، ٥٢٥تخته موکت، ٣١٩شعله والور و فانوس، ٢١٧٤کیلوگرم نایلون، ١١٤ست ظروف،١٠٥٢٢قوطی کنسروجات، ٢٩٠٠قرص نان و ٨٠٥کیلوگرم برنج میان این افراد توزیع کردند.لازم به ذکر است امدادرسانی ادامه دارد.

7958 نفر در سیستان و بلوچستان اسکان ضروری داده شدند

وی اضافه کرد: ٨شهرستان در استان سیستان و بلوچستان شامل دلگان،کنارک،ایرانشهر،نیکشهر،چابهار،خاش و سیب و سوران تححت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: ماموران سازمان امداد و نجات ١٣٥شهر و روستا و به ١٠٩٩٩نفر خدمات امدادی ارائه کردند هم چنین ٧٩٥٨ نفر نفر اسکان ضروری داده شدند و عملیات رهاسازی 65 خودرو از مسیر سیلاب با موفقیت کامل صورت گرفت.
وی بیان کرد: ماموران سارمان امداد و نجات در ٢٣٣تیم(١٢٠٧ نفر) سایر خدمات امدادی مانند ١٥٨٠دستگاه چادر، ٤٧٩٠تخته پتو، ١٤٧٠تخته موکت، ١٤٦٠شعله والور و فانوس، ٤٥٧٠کیلوگرم نایلون، ١٥٨٠٠قوطی کنسروجات و 700 قرص نان و 1300 کیلوگرم برنج میان افراد توزیع کردند.در حال حاضر امدادرسانی در استان سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

22 استان کشور متاثر از برف و کولاک

وی در پایان به تشریح عملیات برف و کولاک در سطح کشور از اول بهمن تا ساعت 6 امروز پرداخت و گفت:٢٢استان کشور شامل آذربایجان شرقی وغربی،اصفهان،ایلام،تهران،چهارمحال،خراسان شمالی و رضوی، خوزستان، زنجان،سمنان،فارس،قم، قزوین،گلستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه،کهگیلویه،مازندران،مرکزی و همدان تحت تاثیر برف و کولاک قرار دارند.

سلیمی گفت: ماموران سازمان امداد و نجات دز ١٣٧شهر و محور و به ١٥٩٣٧نفر امدادرسانی کردند همچنین ٥٦١نفر اسکان ضروری داده شده و ١١نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ٣٠نفر خدمات سرپایی دریافت کردند متاسفانه 2 نفر نیز دراثر سقوط بهمن در روستای قلقله،شهرستان بانه فوت کردند.این حادثه ٢ مصدوم داشته که پس از رهاسازی به بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه انتقال داده شدند.
وی افزود: امدادگران موفق به رهاسازی ٤٠٩٠ خودرو از برف شدند همچنین ماموران سازمان امداد و نجات در ١٩٣تیم(١١٦٧ نفر) سایر خدمات امدادی مانند ٧٥٧تخته پتو، ٢٣٢بسته غذایی، ٢٠٠کیلوگرم خرما، ٣٥٧٠قوطی کنسروجات، ٥٤٠٠قرص نان، ٧٦٠بطری آب معدنی، ٧١٠بسته بیسکویت و ٢٥کیلوگرم کشمش توزیع کردند.


701/700

کد خبر: 726235

وب گردی

وب گردی