آخوندی: مرحوم  آیت الله هاشمی رفسنجانی  از خاطرات و خطرات به ما گفت

همزمان با سالروز تاریخی فرود امام خمینی (ره) مراسم گرامیداشت آن در فرودگاه مهرآباد در حال برگزاری است.

به گزارش ایسکانیوز،امروز ١٢بهمن ماه همزمان با فرارسیدن سالروز سی و هشتمین سالروز فرود تاریخی امام خمینی (ره)، مراسمی با حضور اعضای بیت حضرت امام (ره) به ویژه آیت الله سید حسن خمینی و عباس آخوندی و سخنرانی حجت‌الاسلام انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور و دیگر مسولان،در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد در حال برگزاری است.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و عرض تسلیت به مناسبت ایام رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهدای آتش نشان اظهار داشت: امیدوارم همه ما بتوانیم پاسدار این انقلاب شکوهمند باشیم و در توسعه و آبادانی ایران نقش موثری را ایفا کنیم.

وی روز ورود امام (ره) را روز ماندگاری در تاریخ ایران و آغاز عصر جدید برای ملت ایران دانست و گفت : من همواره به روز 12 بهمن به عنوان روزی که در آن شاهد خلاقیت و شروعی جدید هستیم نگاه می کنم. برای من این روز نشانه ای است برای شروع و دیدن افق های دوردست و افق هایی که ما برای نسل های آینده خود ایجاد کنیم.

آخوندی ضمن اشاره به حضور سال قبل آیت الله هاشمی در مراسم سال قبل در این سالن اذعان داشت: ایشان از خاطرات و خطرات برای ما گفتند و راه هموار را برای آینده، به ما نشان دادند.اما امروز ایشان را در جمع خود نداریم این سرشت زندگی است. قهرمانان بزرگ یکی پس از دیگری می روند ،اما همچنان که آیت الله هاشمی نیز گفتند: «ایران که هست ملت که هست جوانان که هستند » ، بنابراین ما به جای اینکه فقط نگاهمان به گذشته باشد ، از گذشته تجربه کسب کنیم و آینده ایران را ببینم، همانطور که ما به آینده ایران بسیار امیدواریم.


وی تصریح کرد : خوشبختانه در پس رحلت امام (ره) با رهبری؛ رهبر معظم انقلاب، انقلاب همچنان باقدرت به راه خود ادامه داده است و ما همچنان به آینده درخشان ایران با وحدت، یکپارچگی و همبستگی ملت ایران خوشبین هستیم و اینک دولت با تدبیر سترد و با اقدامات شجاعانه رئیس جمهور، موانع حضور ایران در صحنه های بین المللی یکی از پس دیگری بر می دارد ،من امیدوارم که به آن جایگاه شایسته ملت ایران در منطقه و جهان بازگردیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و شهامت ها و شجاعت هایشان خاطرنشان کرد: امروز روز یادآوری از فداکاری ها است. یادی کنیم از آتشنشانان عزیز که در راه حفظ جامعه و مردم جان فشانی و خود را فدا کردند. امیدوارم همه ما به سهم خودمان بتوانیم در تغییر گذشته و باز کردن راهی برای آینده موفق باشیم.


وی افزود: تمام آن چیزی که ذهنم را اشغال می کند این است که ایرانی ای که به ما سپرده شده است، چگونه به نسل بعدی بسپاریم و بتوانیم نسلی را برای آینده توسعه و تقویت بکنیم تا همچنان بتوانند برای این کشور گام برداشته و موجب سرافرازی ملت شوند.

601/402

کد خبر: 727481

وب گردی

وب گردی