دانشگاه آزاد اسلامی پرچمدار اقتصاد مقاومتی دانش بنیان در کشور است

جلسه تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه تودیع آل بویه رییس پیشین و معارفه آرمین محمودی سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجرگفت: یاد شهیدان انقلاب و یاران خالص امام (ره ) بویژه آیت ا... هاشمی رفسنجانی را گرامی می داریم، ایشان از نوجوانی با امام راحل زندگی کرد و مورد اعتماد و وثوق ایشان قرار گرفت.

وی افزود: آیت الله هاشمی با صبر و پشتکار مثال زدنی که داشت در مسیر امام و انقلاب خدمات ارزشمندی را از خود بیادگار گذاشت که نمونه بارز و عینی آن همین دانشگاه آزاد اسلامی است . وی انسانی دنیا دیده و آگاه و متفکری آینده نگر بود.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تالیف های متعدد آیت الله هاشمی مانند تفسیر راهنمای قرآن، سرگذشت فلسطین و امیرکبیر و ... افزود: خدمات ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شورای انقلاب، وزارت کشور، فرماندهی دفاع مقدس، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و بویژه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رییس هیات مؤسس و هیات امناء مرکزی دانشگاه از او رادمردی برای تاریخ انقلاب اسلامی ایران ساخت.

عسکری گفت: در دلسوزی و آینده نگری آیت الله هاشمی رفسنجانی همین بس که در دوران دفاع مقدس آنهم چند روز مانده به آزادی خونین شهر با کسب اجازه از امام(ره) و کمک مالی و حمایت امام(ره) دانشگاه آزاد اسلامی را از طریق یکی از خطبه های نماز جمعه تهران که خود خطیب جمعه بود، اعلام تاسیس کرد. دانشگاهی که به تعبیر قرآن اصل آن ثابت و فرع آن در آسمانها است و شکل جهانی و بین المللی پیدا کرده است بطوری که امروز انقلاب و نظام اسلامی بر این دانشگاه می بالد و اثرگذاری فوق العاده ای در آموزش عالی کشور و تولید علم در کشور دارد.

وی ادامه داد: این دانشگاه با بیش از 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی، نزدیک به 12 هزار آزمایشگاه و کارگاه، 5 میلیون و 600 هزار فارغ التحصیل، یک میلیون و هفتصد هزار دانشجو، قریب به هفتاد هزار هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و مدعو و ... پرچمدار اقتصاد مقاومتی دانش بنیان در کشور است .

حجت الاسلام عسکری در پایان گفت: خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی از رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی تشکر می کند که در شرایط فقدان یار، همسنگر و رفیق کم نظیر خودشان، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و رییس این بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا با تدبیری حکیمانه نزدیکترین چهره دانشگاهی به آن یار سفر کرده ما و محبوب ملت را به جایگزینی ایشان در هیات موسس منصوب فرمودند و اعضا هیات امنا نیز همین یار دیرین رهبری و آیت الله هاشمی و دانشمند برجسته را به عنوان رییس هیات امنا برگزیدند.پ

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200/202

کد خبر: 729795

وب گردی

وب گردی