دانشگاه آزاد اسلامی باید از فعالیت های علمی خود درآمدزایی کند

جلسه هم اندیشی با اعضای هیئت علمی واحد صوفیان با حضور معاونین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در جلسه هم اندیشی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان، معاونین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی حضور یافته و از نزدیک با فعالیت های علمی و پژوهشی و فرهنگی واحد آشنا شدند.

دکتر ناصرمدیر شهلا معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ضمن گرامیداشت دهه فجر به لزوم تقویت فعالیت ها در زمینه ارائه ایده های نو و تجاری سازی آنها توسط اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت: در جامعه ما در استفاده از علم برای اشتغال زائی و پاسخگویی به نیاز های جامعه در راستای شناساندن توانمندی دانشگاه متأسفانه چندان خوب عمل نکرده ایم و مشارکت اعضای هیئت علمی در اینگونه مسائل نهادینه و فرهنگ سازی نشده است.

او افزود: اعضای هیئت علمی ونخبگان جامعه در دانشگاه ها هستند که فعالیت های آنها اکثرا علمی است و پیشرفت های خوبی در تولید علم و مقالات حاصل شده است ولی در پاسخگویی به نیاز های تخصصی جامعه باید بیشتر تلاش و به سمتی حرکت کنیم که دانشگاه از فعالیت های علمی خود درآمد زائی ایجاد کند.

دکتر جعفر رحمانی کهنموئی، رئیس واحد صوفیان نیز ضمن عرض خیر مقدم معاون پژوهشی و معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان و معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان به ارائه گزارش فعالیت های انجام شده در حوزه های مختلف پرداخت.

او گفت: فعالیت های پژوهشی و دانش بنیان انجام شده و پتانسیل علمی موجود در این واحد قابل توجه است که با برنامه ریزی های انجام شده در راستای توسعه همه جانبه واحد امیدواریم شاهد پیشرفت روز افزون واحد صوفیان باشیم.

رحمانی برگزاری دوره های تخصصی، راه اندازی و بهبود خدمات دانشجویی اعم از سلف سرویس و بوفه و... ، شخصی سازی آزمون ها، برگزاری مسابقات فرهنگی- ورزشی، جذب دانشجویان عدم مراجعه، بروز رسانی پرونده های فارغ التحصیلی، مشارکت در برگزاری مسابقات ملی سازه های ماکارونی و همایش دریاچه ارومیه و یادواره شهدای صوفیان وکسب رتبه های برتر در مسابقات ملی رباتیک را از جمله فعالیت های شاخص واحد صوفیان برشمرد.

رئیس واحد صوفیان از رونمائی چند محصول دانش بنیان جدید وکاربردی در هفته های آتی و برقراری اینترنت پرسرعت در دانشگاه خبرداد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 731931

وب گردی

وب گردی