جشنواره سنتی آیین‌های سرزمین من در مدارس ابتدایی سما واحد کرمان برگزار شد

نخستین جشنواره آیین‌های سنتی، بازی‌های محلی، صنایع دستی و غذاهای محلی استان کرمان با نام آیین‌های سرزمین من، در مدارس ابتدایی پسرانه و دخترانه سما واحد کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جشنواره سنتی آیین‌های سرزمین من در سه محور بازی‌ها، غذاها و آئین‌های بومی و با همت اعضای انجمن اولیا و مربیان برگزار شد. هدف از برگزاری این برنامه آشنا کردن دانش‌آموزان با فرهنگ استان کرمان بود.

غرفه‌های این جشنواره از شهرستان‌های کرمان شامل خرمای بم، حصیربافی و پرتقال شهداد، گلاب و عرقیات لاله‌زار بردسیر، محصولات باغی و میوه جیرفت، قالی راور، لبنیات محلی رابر، عسل و روغن حیوانی بافت، صنعت چاقوی راین، پته و مس کرمان، تابلوهای منبت و معرق، گیاهان دارویی و ... بود.

در بخش دیگر از این جشنواره دانش‌آموزان بازی‌های محلی همچون چوچاپ، ماچلوس، یه قل دو قل، مجد مجو هویزه، هفت سنگ و چوب کلا کا را بازی کردند و با آیین‌های بومی مانند جشن شب یلدا، رسومات جشن ازدواج و ... آشنا شدند.

اجرای موسیقی محلی توسط دانش‌آموزان با پوشش سنتی و نمایش بیش از 170 جلد کتاب در زمینه آیین و سنن، گویش، غذاهای محلی و ... استان کرمان با همکاری سازمان میراث فرهنگی و بنیاد کرمان شناسی از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 732341

وب گردی

وب گردی