برنامه ترامپ برای اخراج مهاجران غیرقانونی نیم تریلیون دلار هزینه دارد

"شبکه اقدام آمریکا" که یک نهاد سیاست عمومی راست میانه است برآورد می‌کند که پیشنهادات رئیس‌جمهور آمریکا برای اخراج میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی از این کشور ممکن است حدود نیم تریلیون دلار هزینه به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه ایندیپندنت، حفظ نظم و آرامش توسط پلیس، مبارزات حقوقی،‌ مدیریت، بازداشت و حمل و نقل، از جمله موارد دخیل در این هزینه‌ها هستند و "شبکه اقدام آمریکا" برآورد می‌کند که این روند ممکن است حدود 20 سال طول بکشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بارها تصمیم خود برای اخراج مهارجان غیرقانونی از آمریکا را اعلام کرده اما با وجود 11 میلیون مهاجری که در آمریکا زندگی می‌کنند هزینه واقعی این اخراج گسترده تحت بررسی دقیق قرار گرفته است.

دو سال پیش "شبکه اقدام آمریکا" برآورد کرد که این اخراج گسترده هزینه‌ای بین 100 میلیارد تا 300 میلیارد پوند خواهد داشت اما متعاقبا این آمار را اصلاح کرد.

به گفته این نهاد زمانی که این مهاجران از آمریکا اخراج شوند 350 میلیارد پوند دیگر در بخش اجرایی برای جلوگیری از بازگشت آنها هزینه خواهد شد.

این هزینه‌ها خسارات بالقوه‌ای را که از طریق اخراج میلیون‌ها کارگر غیرقانونی به اقتصاد آمریکا وارد می‌شود، محاسبه نکرده است چراکه بخش‌هایی چون کشاورزی، ساخت و ساز و پذیرایی و مهمانداری به شدت به مهاجران غیرقانونی متکی است.

شبکه اقدام آمریکا برآورد می‌کند که اخراج سریع میلیون‌ها تن می‌تواند طی 20 سال باعث افت 6 درصدی اقتصاد آمریکا شود چراکه 6.4 درصد از کارگران جزو مهاجر غیرقانونی محسوب می‌شوند.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 736383

وب گردی

وب گردی