مجوز به وزارت آموزش و پرورش برای تغییر کاربری فضاهای آموزشی

نمایندگان مردم در خانه ملت به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند با لحاظ شرایطی نسبت به تغییر کاربری فضاهای آموزشی در کشور اقدام کند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، 10 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 96 با بند الحاقی 2 تبصره 9 ماده واحده این لایحه با 170 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که براساس این مصوبه وزارت آموزش و پرورش ضمن ساماندهی و بهینه سازی املاک و فضاهای آموزشی، مجاز به تغییر کاربری این اماکن و مراکز شد.

لازم به ذکر است دکتر لاریجانی، رئیس مجلس در رابطه با بند الحاقی تبصره 9 گفت: با توجه به اینکه این بند الحاقی وزارت آموزش و پرورش را مجاز به تجاری کردن املاک و فضاهای آموزشی می‌کند بنابراین نمی‌توان آن را از پرداخت عوارض معاف کرد از این رو تصویب این بند به علت مغایرت با برنامه پنج ساله ششم نیازمند دو سوم آراء نمایندگان است.

در بند الحاقی 2 این تبصره آمده است: به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود به‌منظور ساماندهی و بهینه‌سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی و بهره‌برداری از آنها اقدام کند. تغییر کاربری موضوع این بند به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان یا شهرستان و تصویب کمیسیون ماده(5) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران صورت می‌گیرد و از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، أخذ گواهی بهره‌برداری، احداث، تخریب و بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف می‌باشد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 737114

وب گردی

وب گردی