رهنمای رودپشتی: دانشگاه آزاد اسلامی  همواره در فعالیت های  ملی  پیشگام است

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در انجام ماموریت های ملی همیشه پیشگام است.

فریدون رهنمای رودپشتی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره هدف برگزاری اولین کنفرانس جامع استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه جامع در کشور و همچنین با توجه به ماموریتی که در بحث آموزش و پژوهش و همچنین تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص دارد، نسبت به برگزاری این همایش استقبال کرد که در نهایت بتوانیم این کنفرانس ملی رابرگزار کنیم .

وی درباره علت استقبال دانشگاه آزاد اسلامی از این کنفرانس ملی گفت: دلیل استقبال دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری این همایش این است که این دانشگاه تمایل بسیاری دارد که ماموریت های ملی را برعهده بگیردچراکه این موضوع ملی از مهم ترین وظایف دانشگاه ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی ادامه داد: ما برای برگزاری این کنفرانس ها اهداف خاصی را مد نظر داریم؛ اولین هدف دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه جامع این است که نسبت به مسائل حرفه ای کشور در همه حوزه ها بی تفاوت نباشد. نکته دوم اینکه ما یک بازار داریم که از ما انتظار تقویت آموزش و پژوهش و همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص را دارد. دانشگاه آزاد اسلامی در رشته حسابداری و مالی در بازار بیشترین سهم کشور در مقاطع مختلف تحصیلی را تشکیل داده به همین دلیل برای خود ضروری می دانیم که نقش دانشگاه در آینده برجسته نگه داریم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص تعامل این دانشگاه با سایر دانشگاه های دولتی کشور دراین کنفرانس خاطر نشان کرد: تعامل دانشگاه آزاد باسایر دانشگاه های کشور به منظور برگزاری کنفرانس نیز یک ضرورت مهم است که به دانشگاه آزاد اسلامی کمک می کند که جایگاهش در کشور تقویت شود و همچنین به هرحال ماموریت ملی خود را که تعامل با دانشگاه های دیگر است را نیز فراهم می کند تا درنهایت بتوانیم از این رهگذر، آموزش که شاه بیت اجرای استاندارهای بین المللی است را نیز فراهم کنیم .

رهنمای رودپشتی در ادامه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با هدف توسعه دوره های آموزشی کوتاه مدت حرفه ای و حرفه ای بلند مدت از جمله ام بی ام ، ای ام بی ای به خصوص در شرایط پسابرجام، در زمینه پیشرفت علم ، پیشرانی دارد و همچنین نکته دیگر این که در هر صورت وقتی یک موضوع علمی مطرح می شود اولین انتظار از دانشگاهیان است که با بسیج استادان دانشگاه های مختلف و حمایت های مکرر معاونت های مدیریتی ، مالی و حسابرسی دانشگاه ، پیرامون یک موضوع تحقیق کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اکنون همه مردم و نهادها عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی را دیده اند و باور دارند که از پتانسیل های برگزاری کنفرانس ها به طور کامل برخوردار است. امید است که با ادامه این روند به اهداف کلی تعیین شده دانشگاه برسیم .

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان درباره برنامه های آتی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه امور اقتصادی یادآور شد:

دانشگاه آزاد اسلامی در آینده قصد دارد که در دانشکده مدیریت و اقتصاد با همکاری حوزه برنامه ریزی بتواند در سال 96 دوره های آموزشی و تخصصی مورد نیاز را برنامه ریزی کند که در این سال بتواند با کمک نهادهای حرفه ای و دانشگاه های دیگر کشور فعالیت های چشمگیری انجام دهد. همانطور که دیده شد کنفرانس جامع استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی به علت اهمیتی که داشت مورد توجه بیشتر نهادها قرار گرفت چراکه شرکت های اقتصادی باید یاد بگیرند که آموختن این مبحث یک الزام است؛ بطور مثال شرکت سایپا و بانک مرکزی یادگیری این موضوع را برای حسابداران و کارکنان مالی اجبا کرده است.

خبرنگار : نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:پورعرب

402

کد خبر: 739469

وب گردی

وب گردی