دیدار گرینبلات با محمود عباس  مثبت است

وزارت خارجه آمریکا دیدار گرینبلات با محمود عباس را مثبت خواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی از واشنگتن، وزارت امور خارجه آمریکا دیدار فرستاده رئیس جمهور این کشور با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مثبت خواند .

مارک تونر سه شنبه شب در کنفرانس خبری گفتگوهای جیسون گرینبلات با محمود عباس را مثبت توصیف و تاکید کرد طرفین در این دیدار آخرین تحولات فلسطین و مسئله گفتگوهای صلح را به طور مفصل بررسی کردند .

تونر افزود گرینبلات و عباس راههای پیشبرد گفتگوهای صلح بین رام الله و تل‌اویو ، ساختار و تقویت سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین و توقف اقدامات تحریک آمیز را بررسی کردند .

مارک تونر در این کنفرانس خبری گزارش های برخی رسانه ها درباره هشدار جیسون گرینبلات به محمود عباس درباره قطع کمک های آمریکا به تشکیلات خودگردان را تکذیب کرد .

پس از دیدار گرینبلات با عباس برخی رسانه های گزارش دادند فرستاده ویژه ترامپ در این دیدار هشدار داد اگر اقدامات تحریک آمیز فلسطینی ها به طور کامل متوقف نشود ، کنگره آمریکا ارسال کمک ها به رام الله را قطع خواهد کرد .

در همین حال محمود عباس پس از دیدار با گرینبلات گفت :« ایمان دارم دستیابی به صلح تاریخی در زمان ریاست جمهوری ترامپ امکان پذیر است و تحقق صلح به تقویت امنیت و ثبات در سراسر منطقه منجر خواهد شد ».

عباس تحقق راهکار تشکیل دو کشور مستقل را گزینه راهبردی فلسطینی ها خواند .

عباس در دیدار با گرینبلات توقف شهرک سازی در اراضی فلسطینی ها ، آزادی اسیران قدیمی فلسطین از زندان های اسرائیل و پایبندی به راه حل دو کشور مستقل را از شرط های اصلی خود برای بازگشت به گفتگو های صلح با اسرائیل اعلام کرد .

منبع:ایسنا

301/300

کد خبر: 741379

وب گردی

وب گردی