دادستان‌های کره جنوبی خواستار بازداشت رئیس جمهور سابق این کشور هستند

دادستان‌های کره جنوبی طی پیامی اعلام کردند خواستار صدور حکم بازداشت پارک گون هه هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز؛ دادستان‌های کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کردند خواستار صدور حکم بازداشت پارک گون هه، رئیس جمهور برکنار شده این کشور، خواهند شد که شامل حبس وی تا مدت بیش از بیست روز و بازجویی درباره اتهام دریافت رشوه از شرکتهای بزرگ تجاری می شود.

دفتر دادستانی کره جنوبی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد علت درخواست صدور حکم بازداشت این بوده است که دادستانها فکر می کنند ممکن است پارک گون هه در صدد تلاش برای از بین بردن شواهد و مدارک بر آید.

در این بیانیه آمده است:‌ «‌این پرونده بسیار بزرگ است چرا که مظنون نشان داده با سوء‌ استفاده از قدرت شرکتها را وادار به پرداخت پول کرده است و با استفاده از جایگاه و موقعیت قدرتمند خود به عنوان رئیس جمهور، آزادی مدیریت شرکتها را نقض کرده است.»

پارک گون هه نخستین رئیس جمهور منتخب کره جنوبی است که با اقدام دادگاه قانون اساسی در تایید استیضاح پارلمان از سمت خود برکنار می شود. پارک متهم است که با همدستی دوست نزدیکش برخی شرکتهای بزرگ تجاری را برای اهدای پول به دو موسسه که با هدف پیشبرد ابتکارات سیاسی وی تاسیس شده بود، تحت فشار گذارده است.

وی هفته گذشته به مدت چهارده ساعت تحت بازجویی قرار داشت. به محض بازداشت پارک دادستانها تا بیست روز فرصت دارند که ضمن ادامه بازجویی ها، پرونده اتهامات وی را تکمیل کنند. پارک هر گونه ارتکاب تخلف را رد می کند.

در صورت اثبات اتهام ، وی به جرم دریافت رشوه از روسای شرکتهای بزرگ تجاری با مجازات بیش از ده سال زندان روبرو خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده:سرلک

کد خبر: 742909

وب گردی

وب گردی