نعیمی پور: تبلیغات بر پایه اخلاقیات باشد

رئیس ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه تبلیغات بر پایه اخلاقیات باشد گفت: باید فضای دوستانه میان جناح های سیاسی صورت گیرد تا این امر بتواند سر آغاز همدلی و پیشرفت کشور باشد.


به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، محمد نعیمی پور رئیس ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی امروز در نشست خبری این حزب با تاکید بر اینکه باید رفتارهای انتخاباتی بر مبنای اصل مهم اخلاق باشد گفت: با توجه به بزنگاه انتخاباتی که در آینده ای نزدیک صورت خواهد گرفت باید تبلیغات بر پایه اخلاقیات باشد ضمن اینکه هیچ گاه در این فرایند نباید رفتارهای انتخاباتی همراه با تخریب و بر پایه دروغ شکل بگیرد.

نعیمی پور بیان کرد: امیدواریم رفتارهای انتخاباتی که همه مجموعه های سیاسی و هواداران کاندیداها خواهند داشت برحسب منافع ملی و هم افزایی و همبستگی جمعی باشد.


وی تاکید کرد: باید فضای دوستانه میان جناح های سیاسی صورت گیرد تا این امر بتواند سر آغاز همدلی و پیشرفت کشور باشد عمل به این امر می تواند در رفع مشکلات کشور اثزی مثبت داشته باشد.

محمد نعیمی پور نیز در این رابطه با بیان این که مناظره ها یک سنت حسنه ای است که سال ها است برقرار شده است، اظهار کرد: به هم زدن این سنت حسنه به هیچ وجه مصلحت نیست. خصوصاً که مناظره زنده مرجعی برای مردم است که بتوانند انتخابشان را به درستی انجام دهند. لذا من فکر می کنم که یک رفتار نسنجیده ای در این مورد اتفاق افتاده است که همه جناح ها نسبت به آن معترض هستند و علی القاعده مشکلی پیش نخواهد آمد و مناظره ها زنده خواهد بود.

وی ادامه داد: ما در جریان انتخابات و دوره تبلیغات با حواشی زیادی روبرو خواهیم شد. این بحث مناظره ها اولین مورد نیست و آخرین آن هم نخواهد بود. لذا آن چیزی که یقینی است این است که آقای روحانی، دولت و اصلاح طلب ها به طور جد به دنبال این هستند که مناظره ها به صورت زنده پخش شود و تا آنجایی که من اطلاع دارم تصمیم بر پخش زنده مناظره ها است.

همچنین نعیمی پور در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار جماران مبنی بر این که با توجه به رد صلاحیت محمود احمدی نژاد و روشن شدن خیلی از ابهامات در مورد محصورین، دیدگاه شما در این رابطه چیست و آیا رفع حصر مطالبه دوباره حزب اتحاد ملت و اصلاح طلبان از آقای روحانی خواهد بود، گفت: مواضع ما در قبال حصر و زندان ها کاملاً روشن است و این وضعیت را به نفع کشور نمی دانیم. حالا غیر از این که این موضوع جفا به یک عده از عزیزانی که با تمام وجود در خدمت انقلاب و نظام بوده اند، است. لذا ما همواره این مطالبه را داریم و به هرنحو که بتوانیم برای رفع موانع حصر مهندس موسوی، خانم رهنور و جناب کروبی تلاش می کنیم. شاید اتفاقات این انتخابات بتواند این فضا را ایجاد کند.

وی افزود: شاهد مثالی دارم و آن این است که پافشاری و اصرار رهبری برای اینکه انتخابات به خوبی برگزار شود اصل است اما بزرگان روحانیت و امنای مردم تا آنجایی که من مطلع هستم در این امر نقش آفرینی کرده اند. در واقع اشتباه بزرگی که بعضی فرصت طلبان و تندروان فرصت طلب در صدد ایجاد آن بودند، خنثی شد. نماد این مطلب هم تایید صلاحیت روحانی است که اگر رد می شدند هزاران اما و اگر پیش می آمد و نظام را با چالش روبرو می کرد. بزرگان دخالت کردند و رهبری نیز پافشاری کردند و این روند به نتیجه نرسید. این روند می تواند ادامه پیدا کند بلکه زخم های کهنه ترمیم شود. به هر صورت امیدواری ما زیاد است و قطعاً از روحانی این مطالبه را داریم. البته ایشان در این دوره هم تلاش های خودشان را کردند اما وافی به مقصود نشد ما از ایشان می خواهیم که برای دور بعد این تلاش مضاعف شود.

همچنین منصوری در ادامه صحبت های نعیمی پور ابراز کرد: آقای روحانی یکی از اقدامات قابل توجهی که در عرصه داخلی انجام دادند تبدیل عرصه امنیتی به فضای سیاسی بود. همین که احزابی مجدداً توانستند در کشور فعالیت کنند، خانه احزاب احیا شد و مقاومتی که ایشان در مقابل فیلتر کردن فضای مجاز داشتند خودش نقش تعیین کننده ای در تبدیل وضعیت سابق به وضعیت سیاسی داشت. طبیعتاً آن چیزی که طیف تند رو به دنبال آن بود این بود که با مطرح کردن موضوع رد صلاحیت آقای روحانی هزینه گزافی را به نظام و کشور تحمیل کند اما آنچه که اتفاق افتاد این بود که اجماع نسبی از طرف نه تنها اصلاح طلبان بلکه بخش بزرگی از طیف اصولگرا که خواهان بازگشت کشور به حالت عادی بودند موجب شد که این عقلانیت و تصمیم درست در کشور گرفته شود. این روند می تواند این خوشبینی را ایجاد کند که ما امیدوار به رفع حصر از عزیزانمان باشیم عزیزانی که نزدیک به 7 سال است بدون برگزاری دادگاهی در سخت ترین شرایط ممکن در شرایط حصر روزگار خودشان را سپری میکنند. بنابراین ما امیدوار هستیم این عقلانیتی که در تایید صلاحیت اقای روحانی شکل گرفت ادامه داشته باشد و ما شاهد رفع حصر باشیم.

در ادامه نعیمی پور صحبت های خود را در مورد حصر این گونه تکمیل کرد که من فکر می کنم تند رو ها به جز مسئله حصر اشتباهات مشابه زیادی دارند که از جمله آن ها موضوع ممنوع التصویری آقای خاتمی است که هیچ مبنای حقوقی و قانونی برای آن وجود ندارد. اما این موضوع برای آقای خاتمی یک حسن دارد و آن این است که ضریب نفوذ ایشان افزایش می دهد. لذا وقتی می گویند عاقبت سرکنگبین صفرا فزود دنبال این هستند محدود کنند و آقای خاتمی با یک تکرار می کنم وضعیت انتخابات را متحول کند. لذا ما به آن ها نصیحت می کنیم این موضوعات با تندروی پیش نمی رود و باید عقلانیت را به کار گرفت و خلاصه ی آنچه که چیزی بیان شد را این گونه بیان کنم که مردم ما بصیر هستند و در چند سال گذشته هم نشان داده اند که بهترین پشتوانه برای صیانت از جمهوری اسلامی و انقلاب هستند و بیش از دیگرانی که خودشون را منتسب به نظام می کنند در این را کوشش کردند و هیچ نیرویی در حد و توان مردم وجود ندارد که بتواند از سر بلندی، عزت و پیشرفت کشور و جمهوری اسلامی و انقلاب مراقبت کند. پس توصیه می کنیم که تندروها بپذیرند که در این مصاف شکست خورده اند و با مردم با انقلاب و با رهبری مهربانانه تر برخورد کنند.

در ابتدای این نشست محمد نعیمی پور در مقدمه صحبت های خود و پیش از شروع جلسه پرسش و پاسخ ضمن تبریک فرا رسیدن عید مبعث گفت: به خاطر منافع و همبستگی ملی وارد صحنه وکارزار انتخاباتی شده ایم و به خود و دوستانمان در ستاد های مختلف در تهران و همه کشور گوشزد کرده ایم که باید رفتارهای انتخاباتی بر مبنای همین دو اصل داشته باشند و تاکید داریم که رفتار انتخاباتی ما باید از تخریب و دروغ بری باشد و کسی اگر حرف و صحبتی دارد باید اثباتی و در جهت تبلیغ خودش باشد.

آذر منصوری نیز ضمن بیان خیر مقدم و تبریک فرا رسیدن عید مبعث گفت: حرکتی را از سال 92 آغاز کرده ایم و امروز هم که انتخابات دیگری پیش رو است و به بزنگاه تاریخی مهم دیگری نزدیک می شویم حرکت ما ادامه همان روندی است که در سال 92 آغاز کرده ایم. به امید فردای روشن همراه با صلح و دوستی بین جریان های سیاسی کشور وارد این عرصه شدیم.

وی افزود: ما ادامه گفتمان اصلاح طلبی در کشور هستیم و امتداد اصلاح طلبی که حرف اصلی ما در این انتخابات است. از امتداد به عنوان نماد تبلیغاتی استفاده کرده‌ایم و طرحی انتخاب شده برای ستاد ها و رسانه های حزب نیز بر همین اساس و برگرفته از همین نماد است. این نماد به نوعی نشان‌دهنده هویت قدیمی ما است که ازدوران مشروطه خواهی آغاز شده و با انقلاب ادامه یافته و در دوران اصلاحات تبلور یافته است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تاکید کرد: به عقب باز نمی گردیم و این شعار ما است. قبل از سال 92 با فرانیدی مواجه بودیم که کشور را در همه عرصه ها به سراشیبی و بحران فرو برد و اکنون در این انتخابات با توجه به اثر گذاری هر انتخابات، شعاری انتخاب کرده ایم که نشان دهنده این باشد که دیگر به آن دوران باز نمی گردیم.

در ادامه این کنفرانس نعیمی پور در پاسخ به این پرسش که حضور همزمان جهانگیری و روحانی چه تاثیری بر روند انتخابات و همچنین عملکرد دولت در روزهای آتی می گذارد گفت: با توجه به شرایطی که در گذشته شاهد آن بودیم این احتمال و سناریو وجود داشت که آقای روحانی تایید صلاحیت نشود، لذا عده ای از بزرگان در جریان اصلاح طلبی و اعتدال گرایی تصمیم گرفتند که برای مواجه با چنین اتفاقی که امکان آن ولو ضعیف وجود داشت تمهیدی بیاندیشند.

وی افزود: برای همین با شخص آقای روحانی هماهنگ شد و بنا به پیشنهاد خود ایشان جهانگیری ثبت نام کرد. آقای جهانگیری با بزرگواری و سعه صدر این موضوع را پس از آنکه روحانی موافقت کرد پذیرفت. شخصیتی مانند آقای جهانگیری که به هرحال رجل سیاسی و فردی سرشناس و کارآمد در اجرا و سیاست هستند فداکاری کرده و این پیشنهاد را پذیرفتند. لذا فکر می کنم کار بزرگ منشانه ای ایشان انجام دادند که کناره گیری می کنند. برفرایند عملکرد دولت تاثیر خاصی این موضوع ندارد و پس از مشورت های که صورت خواهد گرفت ایشان نحوه ادامه حضور خود در انتخابات را اعلام خواهند کرد.

آذر منصوری نیز در این ارتباط توضیح داد: آنچه که در این تصمیم اهمیت دارد حضور آقای جهانگیری در کنار روحانی و کمک به ایشان بوده که با هماهنگی و همکاری کامل این تصمیم گرفته شده است. اگر به جمع بندی برسند که ادامه حضور آقای جهانگیری برسبد رأی روحانی می افزاید ایشان ادامه می دهند و اگر غیر از این باشند پیش از مناظره ها کنار می کشند. تصمیم با توافق دونفر بوده است و ادامه آن نیز بر اساس تصمیم جمعی خواهد بود. آقای جهانگیری رقیب آقای روحانی نخواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزود: قاعدتا هم جهانگیری و هم روحانی هر دو به مسایلی که در کشور رخ می دهد مسلط و واقف هستند. اگر مناظره ها مستقیم و زنده پخش شود با توجه به تعدد کاندیداهای رقیب حضور آقای جهانگیری می تواند کمک کننده باشدو هرچند آقای روحانی خود اشراف کامل دارند و بعید می دانم در امر مناظره ها با مشکل مواجه شوند. باید صبر کرد و دید نتیجه چینش مناظره ها چه خواهد شد.

نعیمی پور همچنین در پاسخ حضور هاشمی طبا در انتخابات گفت: ایشان فردی اصولی و هماهنگی هستند و آنچه که مصلحت بدانند را انجام می دهند.

در ادامه در پاسخ به این سوال که ستاد حزب اتحاد ملت چه برنامه هایی در دست دارد و چه خواهد کرد گفت: ما با ستاد روحانی و ستاد ائتلاف هماهنگی کامل داریم، اما حزب اتحاد ایران اسلامی که از دی ماه پروانه اش را توانست بگیرد در این انتخابات مصلحت دید که ستاد انتخاباتی خود را به صورمستقل اما هماهنگ با دیگر ستاد ها تشکیل دهد. ما تجربیات خوبی در زمینه انتخابات داشته ایم و تلاش می کنیم تا بتوانیم بر نخبگان، زنان ودیگر اقشار تاثیرات خوبی داشته باشیم.

نعیمی پور افزود: بخشی از فعالیت های ما معطوف به مسایل مردم اقشار کم در آمد است و امیدواریم که بتوانیم نظر بخش عمده ای از مردم را جلب کرده و برای روحانی کمک باشیم.

نعیمی پور در ارتباط با انتخابات شوراها نیز گفت: برای حزب اتحاد انتخاب شورها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. متاسفانه در گذشته توجه کافی به این امرنشده و از این رو تصمیم گرفتیم که در این راستا کارجدی تری انجام دهیم. لذا از مرداد بحث شوراها را شروع کردیم.

وی افزود: برای ما مهم است که چه افرادی وارد لیست می شوند، نباید لیست شوراها به شرکت سهامی احزاب تبدیل شود. افراد پاکدست، فساد ناپذیر، متخصص و شجاع اصلاح طلب باید وارد شوند و با حساسیت بیشتر روند و فرایند کاندیداها را دنبال کنند. نماینده حزب اتحاد در شورای عالی هم حضور دارد و سعی می کنیم برمبنای شفافیت لیست تاثیر گذاری داشته باشیم.

رییس ستاد انتخابات کشور حزب اتحاد ملت ایران تاکید کرد: با توجه به آنکه انتخابات شوراها در سال 96 به انتخابات سال 1400 گره خورده است لذا با جدیت نسبت به بستن لیست تلاش خواهیم کرد خصوصا که این بار در فضای آزادی که ایجاد شده دست باز تری داریم. انشاالله هم حزب اتحاد و هم سایرین در جبهه اصلاحات با سربلندی و افتخار از شورای پنجم دفاع خواهند کرد.

وی افزود: فراکسیون امید در خصوص روند بررسی صلاحیت ها کارهای خوبی انجام داده و برجسته ترین کار آن اینکه افرادی را برای این روند برگزید که هیچ اعتقادی به نظارت استصوابی ندارند و این باعث شده که تعداد زیادی تایید صلاحیت شوند. این جور اقدامات و برخی دیگر نشان می دهد که می توانیم با اطمینان انتخابات خوبی را در پیش رو داشته باشیم. اطمینان کنیم که به کاندیداهای لیست امید به هرصورت ثمرات خوبی داشته باشد و بتواند با تجربه بیشتر ثمره کارخود را را ببینیم.

وی افزود: ملاحظات ما در بستن لیست جدی است. در سنوات گذشته نتوانسته ایم از این فرصت و ظرفیت بهره کامل ببریم و حالا باید غفلت های گذشته را جبران کرد. از سویی انتخابات ریاست جمهوری روند مشارکت در انتخابات شوراها را نیز بالا می برد و از سوی دیگر انتخابات شوراها تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار می گیرد. به عنوان یک حزب اصلاح طلب در کنار احزاب دیگر ودر قالب شورای عالی حفظ انسجام و ائتلاف را هدف خود می دانیم و سعی کنیم شوراها را به سمت شاخص هایی چون پاک دستی، عدم فساد، ضدیت با رانت، شجاعت، صراحت و توان شفاف سازی هدایت کنیم. عملکرد افراد و همراهی با کار جمعی نیز مهم است و طبیعتا از جوان گرایی و گردش نخبگان دفاع می کنیم. حزب اتحاد از حضور اهل سنت، اقلیت های مذهبی و زنان در شوراها دفاع کرده و می کند.

عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزود: در برخی استان ها شنیده ایم که افرادی رد صلاحیت شده اند، در حالیکه انتظار این بود که بعد از چند دوره محدودیت دیکر مانعی برای حضورافراد با دلایل سیاسی وجود نداشته باشد لذا از همه می خواهیم اعتراض خود را عنوان کرده و پیگیر موضوع باشند

وی افزود: فکر می کنم با توجه به فضای عمومی کشور تحلیلی که وجود دارد این است طیفی از رقبای آقای روحانی و جریان اصول گرا بعد از طی شدن یک دهه و وقایع سال 88 متوجه شده اند که شخصیت های چون میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد و خاتمی چقدر تعلق به ایران و انقلاب و نظام دارند. این انتخابات فرصت مناسبی برای همه هست با بازگشت به عقلانیت را به نمایش گذاشته این عقلانیت طیف رقبای اقای ورحانی مطرح هستند رفتار ناتخاباتی در فاصله برگزاری انتخابات نمادی از تغییر رویکردی که جایگاه این جریان سیاسی در فاصله باقی مانده از چه رویکردها و روش های روحانی استفاده کنند رقابت در واقع انتخاباتی پر شوری هست انتخابات به سمت عقلانی شدن و اگاهانه مردم به دور از عوام فریبی هدایت کند در این انتخابات این اتفاق و آغاز شاهد باشیم .

خبرنگار : علی درخشان/تاییدکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 760342

وب گردی

وب گردی