دین محمدی: مربیان آکادمی فوتبال به دنبال استعدادیابی باشند، نه جیب پدر کودکان!

مربی اسبق رده های پایه تیم فوتبال استقلال معتقد است اگر آکادمی های فوتبال در باشگاههای فوتبال کشوربه جای درآمدزایی به فکر پیدا کردن و کشف استعداد های فوتبال باشند ، نتیجه مطلوبی از آکادمی ها به دست خواهد آمد.

سیروس دین محمدی در مورد جایگاه آکادمی باشگاه های فوتبال در گفت و گو با ایسکا نیوز گفت: اگر در آکادمی های تیم های فوتبال درست کار شود و مربیان بر اساس استعداد و توانایی بازیکنان رده ها ی پایه را انتخاب کنند ، در آینده باعث کمک به باشگاه در رده بزرگسالان به باشگاهشان خواهد شد. ولی متاسفانه بعضی از مربیان و بعضا مدیران آکادمی به جای این که افراد مستعد را جذب کنند منافع مالی را در نظر می گیرند و فرزندان افراد متمول را در اولویت قرار می دهند. حتی اگر این گونه بچه ها استعداد نداشته باشند به خاطر تامین هزینه های آدکامی و بعضا تامین مسایل مالی مربیان در رده های پایه مورد توجه قرار گرفته و بدون آنکه بتوانند به آینده فوتبال کشور کمکی بکنند ،عملا جای افراد مستعد را گرفته و باعث تضرر دوجانبه خودشان و فوتبال کشور می شوند.

وی با اشاره به حضور بازیکنانی نظیر امید نورافکن، محسن کریمی، فرشید اسلامی در ترکیب دو فصل اخیر استقلال افزود: این سه بازیکنان ثمره استعداد یابی صحیح آکادمی استقلال بوده که با آموزش در رده های پایه آرام آرام در پروسه چندین ساله به ترکیب اصلی استقلال ، آن هم در قالب بازیکنان تاثیر گذار رسیدند.

دین محمدی در مورد آکادمی استقلال خاطرنشان کرد: خوشبختانه آکادمی استقلال روند صحیحی آغاز کرده و ثمره آن را آرام آرام گرفته است. به طوری که در دو فصل اخیر ترزیق خوبی از تیم های رده پایه به تیم بزرگسالان شده است.

مصاحبه از: پیمان تبریزی انتشار:آرش محمدی

کد خبر: 761621

وب گردی

وب گردی