مرکل و پوروشنکو درباره بحران اوکراین دیدار می‌کنند

درپی دیدار صدراعظم آلمان با رئیس جمهوری روسیه در سوچی، صدراعظم آلمان قول داد تا با رئیس جمهوری اوکراین نیز دیدار و درباره حل بحران در این کشور با وی گفت و گو کند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کنستانتین سوکولوف، کارشناس مسائل سیاسی با اعلام این خبر گفت: پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان قرار است درباره برگزاری انتخابات زودهنگام در اوکراین که سال جاری میلادی برگزار می‌شود، گفت و گو کنند.

وی ادامه داد: ما باید به این مساله واقف باشیم که آلمان، اروپا و روسیه از جنگ در اوکراین خسته شدند. به عبارت دیگر، گامی دیگر باید در زمینه تحول اوضاع در اوکراین برداشته شود و این همان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است.

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی، بعید است که پوروشنکو برای بار دوم در این انتخابات کاندید شود و تغییر روند سیاسی در اوکراین را می‌توان در آینده‌ای نزدیک انتظار داشت.

وی گفت: مرکل که پوروشنکو را برای ماندن با غرب تشویق کرده است شاید به رئیس جمهوری اوکراین درباره چگونگی قرار گرفتن در این روند انتخاباتی، خروج از صحنه سیاست و سایر موارد توصیه‌هایی کند. گفت و گوی این دو درباره روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین و خروج از بحران در این کشور است.

منبع: ایسنا

305/300

کد خبر: 765661

وب گردی

وب گردی