تاکید مخالف سرشناس ونزوئلا بر ادامه اعتراضات

همسر اپوزیسیون سرشناس محبوس در ونزوئلا با بیان اینکه حال لئوپولدو لوپز مساعد است تاکید کرد که این سیاستمدار می‌خواهد تا اعتراضات ضد دولتی گسترده‌تری برگزار شود.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، گرچه اعتراضات خیابانی دنباله‌دار معترضان ونزوئلایی، جو تنش‌آلودی را ایجاد کرده اما اکثر ونزوئلایی‌ها روز چهارشنبه در پی توئیت یک روزنامه‌نگار که از وخامت حال لئوپولدو لوپز حکایت داشت، شوکه شدند.

لوپز که سابقا شهردار بود و نامزد پست ریاست جمهوری شده بود، سال ۲۰۱۴ به اتهام تحریک خشونت‌ها در جریان اعتراضات خیابانی به حبس محکوم شد و اخیرا شایعاتی درباره اوضاع جسمانی او منتشر شده است. همسر لوپز با بیان اینکه حال همسرش مساعد است،‌ تاکید کرد در زندان نظامی "رامو ورده" با لوپز دیدار داشته است.

حامیان اقتصاددان تحصیل کرده آمریکا و رهبر حزب اراده مردمی ونزوئلا معتقدند که او در یک دادگاه نمایشی محکوم شده چرا که به چشم تهدیدی برای نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری نامحبوب ونزوئلا به او نگاه می‌شده است.

همسر لوپز همچنین تاکید کرد، این سیاستمدار اپوزیسیون سرشناس تاکید کرده به مردم کشورش افتخار می‌کند و خواستار ادامه مبارزات شده است.

چندین هفته است که معترضان ضد مادورو هر روز به خیابان‌ها می‌آیند و علیه دولت او و اقداماتش در راستای تخریب این کشور غنی از نفت،‌ شعار می‌دهند. معترضان همچنین خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام برای عزل مادورو و پایان بحران اقتصادی وخیم شده‌اند؛ بحرانی که به کمبود شدید مواد غذایی، تورم سه رقمی، کمبود دارو و افزایش فقر ختم شده است. از زمان آغاز دور جدید اعتراضات در اوایل آوریل،‌ دست‌کم ۳۷ تن کشته شدند.

منبع: ایسنا

305/300

کد خبر: 765663

وب گردی

وب گردی