پیش بینی رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2017 میلادی

برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا برای رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2017 میلادی، پیش بینی کاهش قیمت نفت در سال 2018 در صورت افزایش تولید غیراوپکی‌ها، کاهش صدور نفت عربستان پس از توافق اوپک، و کشف یک میدان بزرگ گازی در ترکمنستان مهمترین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش ایسکانیوز؛ اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود، پیش بینی کرد رشد تقاضای جهانی نفت به یک میلیون و 560 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
این اداره، برآورد خود را برای سال 2018 تغییر نداد.

**پیش بینی کاهش قیمت نفت در سال 2018 در پی افزایش تولید غیراوپکی‌ها
به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد که افزایش تولید نفت آمریکا، برزیل و کانادا، تلاش‌های اوپک را برای کاهش عرضه جهانی نفت و رشد قیمت‌ها ناکام بگذارد و قیمت این کالا در سال 2018 میلادی کاهش یابد.
بر این اساس، تولید نفت شیل آمریکا به تنهایی به پنج میلیون و 190 هزار بشکه در روز در ماه مه افزایش خواهد یافت.

**اداره اطلاعات انرژی آمریکا: تولید نفت آمریکا در سال 2018 رکوردشکنی خواهد کرد
به گزارش بلومبرگ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در چشم انداز کوتاه مدت انرژی پیش بینی کرد که تولید نفت آمریکا در سال 2018 میلادی به 9 میلیون و 960 هزار بشکه در روز برسد.
این در حالی است که این رقم در گزارش ماه آوریل 9 میلیون و 900 هزار بشکه در روز پیش برآورد شده بود.
بر اساس گزارش این اداره، تولید روزانه نفت آمریکا در سال جاری میلادی، به 9 میلیون و 310 هزار بشکه افزایش خواهد یافت. این میزان در ماه آوریل 9 میلیون و 220 هزار بشکه در روز بوده است.

**شرایط اوپک حتی در صورت تمدید توافق اوپک در آینده نزدیک مثبت نخواهد شد
به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، «کنستانتینوس ونتیس»، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی - سرمایه‌گذاری «تی اس لومبارد» مستقر در لندن، گفت: امکان تمدید توافق کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بسیار زیاد است.
اما به نظر می رسد که ١٣ عضو این سازمان تمایل به حفظ سهم خود از بازار نفت دارند و اوپک در آینده نزدیک نمی‌تواند انتظار تغییر مثبتی در شرایط داشته باشد.

**کاهش صدور نفت عربستان پس از توافق اوپک
به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت سعودی آرامکوی عربستان برای نخستین بار پس از توافق کاهش تولید نفت اوپک، به یکی از پالایشگاه های آسیا اعلام کرد که صدور محموله های نفت خود را برای ماه ژوئن کاهش داده است.
این شرکت خبر داد که به منظور پایبندی به توافق اوپک و تامین نیاز رو به افزایش داخلی نفت در فصل گرما، عرضه نفت به مشتریان آسیایی خود را در ماه ژوئن حدود هفت میلیون بشکه کاهش خواهد داد.

**ترکمنستان یک میدان بزرگ گازی کشف کرد
به گزارش رویترز، خبرگزاری رسمی ترکمنستان از کشف یک میدان گازی بزرگ در سواحل دریای خزر در خاک این کشور خبر داد.
این میدان که در عمق هفت کیلومتری از سطح دریا قرار دارد، به طور آزمایشی روزانه ٥٠٠ هزار مترمکعب گاز و ١٥٠ تن میعانات گازی تولید می‌کند. صادرات گاز، منبع اصلی درآمد ترکمنستان به شمار می‌آید و این کشور می‌کوشد با ساخت خط لوله، گاز خود را از مسیر دریای خزربه بازار اروپا صادر کند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 766458

وب گردی

وب گردی