آمادگی چین برای گسترش همه جانبه همکاری با سازمان ملل

«لی کچیانگ» نخست وزیر چین در دیدار با «آنتونیو گوترس» دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه اجلاس بین المللی راه ابریشم در پکن، از آمادگی همه جانبه کشورش جهت همکاری با این سازمان در ابعاد جهانی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، نخست وزیر چین خاطر نشان کرد که پکن برای پیشبرد صلح، توسعه، امنیت و برای رسیدن به اهداف توسعه هزاره با این سازمان همکاری نزدیک تری خواهد داشت.
به گزارش روز سه شنبه تلویزیون چین،«لی کچیانگ» تاکید کرده است که مفاهیم توسعه و جهانی شدن و صلح و امنیت برای همه کشورها اهمیت دارد.
او در عین حال تاکید کرد که نظام دنیا برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت و همچنین رهیافت برد - برد نیازمند همکاری های بیشتر کشورها با سازمان ملل است.
لی کچیانگ جهانی شدن را گرایشی دانست که کسی نمی تواند آن را متوقف کند و افزود: بهتر است کشورها با این موج همراه شوند.
نخست وزیر چین گفت که کشورش از تسهیل در تجارت و سرمایه گذاری بین کشورها استقبال می کند و بر این باور است که اگر در مسیر جهانی شدن مشکلی بروز کرد باید همان زمان برای حل آن تلاش نمود.
«آنتونبو گوترس» نیز در این دیدار گفت که نظام دنیا باید در مسیر تجارت عادلانه و چند قطبی باشد و در این زمینه همه باید همکاری کنند.
دبیرکل سازمان ملل فرایند جهانی شدن را مهم توصیف کرد و گفت که نظام چند جانبه تجاری و سرمایه گذاری در چارچوب جهانی معنا می یابد.
وی تصریح کرد که این سازمان برای تحقق اهداف هزاره و پیشبرد صلح و امنیت با چین همکاری نزدیکی خواهد کرد.

303/300

کد خبر: 768435

وب گردی

وب گردی