کار ما تقویت باور ها ، اعتقادات و  طهارت دل ها است/ آمل شهر مکتب عرفان شیعی

حجت الاسلام دکتر سید حسین حسینی کارنامی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه آمل شهر عرفان و علم است  اظهار کرد : وجود چهره های برجسته عرفانی در طول تاریخ در این شهر نشان می دهد که شهرآمل یکی از شهرهایی است که مکتب عرفانی شیعه در آن شکل گرفته است .

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام دکتر سید حسین حسینی در نشست هم اندیشی با هیات رییسه واحد آیت الله آملی ادامه داد : حضرات علامتین جوادی آملی و حسن زاده آملی ، شیخ محمد تقی آملی و سید حیدر آملی از چهره های عرفانی هستند که بن مایه های اصلی دینی و ولایی این شهر به شمار می آیند .

حسینی با بیان خاطره ای از مرحوم آیت الله میرزا هاشم آملی تصریح کرد : مرحوم آیت الله آملی که نام این واحد دانشگاهی به نام آن مرجع فقید شیعیان نامگذاری شده است از چهره های اصولی حوزه علمیه قم بود که به نوعی صاحب مکتب بودند .

این مسوول با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر بیان کرد : وظیفه ما در نهاد مقام رهبری تقویت بن مایه های اصلی و باورها و اعتقاد هاست .

حسینی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب خطاب به مسوولان نهاد رهبری در دانشگاه تصریح کرد : روحانیون که در دانشگاه حضور دارند با توجه به رسالت حوزوی خود بریا بالا بردن ارزشها اخلاقی تلاش کنند .

این استاد دانشگاه دفتر هم اندیشی را مولود مبارکی دانست که باید موجب تقویت آگاهی سیاسی و توقیت و ارتقا زمینه های اخلاقی شوند .

حسینی با تبریک به رییس جمهور منتخب مردم تصریح کرد : حضور با شکوه مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شورا برگ زرینی دیگر از تاریخ انقلاب اسلامی را رقم زد .

وی یکی از آفت های فرهنگی در کشور را ترویج دنیا زدگی و اشرافی گری و زندگی تجملاتی دانست و گفت : اسلام با رفاه مخالف نیست اما دنیا زدگی را موجب ممانعت از تعالی انسان می داند .

حسینی با بیان اینکه استاد و دانشجوی ما وقتی لطافت الهی و دوست داشتن خدا را تجربه کند طبیعی است که به ارزشها گرایش بیشتری پیدا می کند تصریح کرد : کار ما در نهاد این است که بتوانیم تا جایی که می توانیم طهارت دل ها را در بین نسل جوان افزایش دهیم .

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران با اشاره به اینکه دانشجویان در دست ما امانت هستند تصریح کرد : ما درقبال دانشجویان عزیز مسوول هستیم و این مسوولیت در بعد فرهنگی مضاعف است .

این مسوول با بیان اینکه براساس رصد نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ، واحد آیت الله آملی از واحد های موفق در اجرای برنامه های فرهنگی است اظهار کرد : هدف از حضور ما در واحد آیت الله آملی تعامل بیشتر با بخش فرهنگی وسایر بخش ها برای اجرای مشترک برنامه های فرهنگی با کیفیت است.

در پایان این نشست یک جلد کلام الله مجید از سوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران به دکتر فاضل لاریجانی به پاس اقدامات موثر فرهنگی در واحد آیت الله آملی هدیه شد .

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی

کد خبر: 782478

وب گردی

وب گردی