برگزاری مراسم بیست وهشتمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در دوبلین

مراسم بیست وهشتمین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران؛ حضرت امام خمینی (ره) روز جمعه با حضور سفیر کشورمان و تعداد زیادی از مسلمانان مقیم ایرلند از ملیت های مختلف در حسینیه اهل البیت (ع) دوبلین برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، جواد کچوئیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند در سخنانی در این مراسم، ابتدا به روح پر فتوح حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) به عنوان احیاگر دین اسلام در عصر حاضر درود فرستاد و ضمن تقدیر از حضور مسلمانان مقیم در این مراسم، به تبیین ویژگی ها و ابعاد معنوی؛ سیاسی و شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) پرداخت.

سفیر کشورمان گفت: حضرت امام خمینی (ره) از کم نظیرترین و ممتازترین شخصیت های تاریخ بشریت است که با اندیشه های بلند الهی مسیر تاریخ را دگرگون کرده و سر منشاء تحولات عظیمی در ایران و جهان گردید.
وی افزود: در اندیشه امام راحل، «دین» خاستگاه و منشأ نظام سیاسی اسلام است و کلیه برنامه‏ها و مباحث سیاسی اسلام بر مبنای قوانین و احکام دینی پایه ریزی شده است؛ از این منظر امام خمینی (ره) چارچوب سیاست را از تلاش افراطی برای کسب قدرت و سلطه و بهره کشی به اخلاق و معنویت دینی تغییر می دهد و سعادت و برابری انسان ها و اعتدال اسلامی که نص صریح آیه قرآن (وَکَذَلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّهً وَسَطاً) در معرفی امت اسلامی است را به عنوان آرمان و چارچوب اصلی سیاست دولت اسلامی در تمام سطوح داخلی و خارجی انتخاب می کنند.
کچوئیان تصریح کرد: بازخوانی اعتقاد راسخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نقش دین در نفی خشونت و افراطی گری در شرایط امروزین که برخی رهبران سیاسی نابالغ جهان اسلام با ایده های خوددرآورده اسلام را به یک عامل خشونت و افراط در جهان تبدیل کرده اند بسیار ضروری است. امام خمینی اعتقاد داشتند که دین الهی مبتنی بر فطرت است و هیچ میانه ای با خشونت ندارد و هرگونه تلاش برای ایجاد پیوند بین دین و خشونت چه در سطح فردی، چه اجتماعی و چه در نظام بین الملل را اقدامی محکوم به شکست می دانستند.
وی گفت: اندیشه اعتدال و نفی خشونت در سلوک و سیره بنیانگذار بزرگ جمهوری اسلامی ایران حقیقتی تابان است و پیام اسلام و آرمان امام خمینی (ره ) دوری از خشونت و تاکید بر صلح و همزیستی به عنوان پایه های استحکام جامع بشری است و اندیشه تابناک ایشان موهبتی به تمام احاد بشریت برای گذار از دنیای خشونت بار فعلی است.
سفیر کشورمان با اشاره به تحولات و وقایع دردناکی که در منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی روی داده و در جریان می باشد، گفت: شرایط و اوضاع کنونی جهان مبین این واقعیت است که خشونت جهانی معلول برخی رهبران مغرض سیاسی است که با سرمایه گذاری و پاداش بخشی به افراطیون، از خشونت برای پیشبرد اهداف سیاسی خود بهره می گیرند.
وی تصریح کرد: امروزه افراط گرایی ناشی از تمسک به قرائت های خودخوانده و با کاتالیزور حامیان مالی روندی فزاینده یافته است و چهره ای خشونت آمیز به جهان ما و ساحت مقدس ادیان آسمانی بخشیده است. گروه های تروریستی و مروجان خشونت با نام دین وحشتناک ترین جنایت ها را علیه انسان های بی گناه انجام می دهند و پیوستن صدها افراطی از کشورهای مختلف به آنها هسته های وحشتناکی از جنایت علیه بشریت را در منطقه تشکیل داده است. مردم بی گناه سوریه، عراق، یمن، بحرین، فلسطین و لبنان در آتش فتنه افراطیون و تکفیری ها می سوزند و در این مسیر زنان ، کودکان و غیرنظامیان را به سبعانه ترین روش ها نشانه می روند. لذا امروز بیش از هر زمان دیگری؛ نیازمند اندیشه و تفکر و رهنمود های رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران مبنی بر لزوم اتحاد میان مسلمانان برای مقابله با توطئه ها و سیاست های مخرب دشمنان اسلام می باشیم.
در ادامه این مراسم حجه الاسلام و المسلمین حر شبیری رئیس سابق مرکز اسلامی شهر بوستون به ویژگی ها ی انقلاب اسلامی و ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) پرداختند.
ایشان با تجلیل از شخصیت والای امام خمینی (ره) وی را از ممتازترین مصلحین تاریخ دانستند که هم نظریه ولایت فقیه و حکومت اسلامی را ارائه داد و هم در طول حیات خود موفق به ایجاد و تاسیس حکومت اسلامی شد که آرمان بعثت پیامبر (ص) و تداوم راه ائمه اطهار (علیهم السلام) است.
مراسم دیگری در روز یکشنبه 14 خرداد در حسینیه الزهراء (س) متعلق به شیعیان پاکستانی های مقیم ایرلند برگزار خواهد شد.

302/302

کد خبر: 783856

وب گردی

وب گردی