تک نرخی شدن ارز منجر به کاهش ارزش پول ملی می شود

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده گفت: تحقق وعده تک نرخی شدن ارز منجر به کاهش ارزش پول ملی می شود.

فردین آقابزرگی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره روند بازار سرمایه طی هفته گذشته گفت: روند معاملات بازار سهام طی هفته های اخیر و نیز روزهای پس از انتخابات نشان دهنده توجه فعالان بازار به اطلاعات فصلی شرکت ها و نیز مجامع عمومی پیش رو است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به سوابق موجود در روند تقسیم سود شرکت ها میتوان میزان بازدهی سرمایه گذاری در دوران قبل از برگزاری مجمع عمومی و نیز تحقق سود را پیش بینی کرد، این امر باعث می شود تا فعالان بازار وضعیت شرکت ها را مورد بررسی قرار دهند.

به گفته آقابزرگی، درحال حاضر به دلیل فضای حاکم بر بازار پول و کاهش سود سپرده ها نگهداری پول در سپرده های بانکی و نیز خریداری اوراق در اولویت پائین تری قرار دارد بنابراین این امر باعث افزایش جذابیت در خرید سهام می شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده خاطرنشان کرد: واکنش ایجاد شده نسبت به مساله ذکر شده بازدهی مقطعی نسبتا مناسبی را طی 2 ماهه ابتدای سال 96 ایجاد کرد، این امر باعث شد تا برخی از فعالان بازار که طی چند وقت گذشته اقدام به خرید سهام کردند و نیز سودی را دریافت کنردند به سمت عرضه سهام پیش روند.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده با بیان اینکه حرکت سینوسی نوسان بازار قابل پیش بینی و طبیعی بوده است، اظهار داشت: برخلاف روند بازار طی سال های گذشته که در ماه مبارک رمضان رکود در بورس حاکم می شود اما درحال حاضر برآیند تغییرات در تصمیمات سرمایه گذاران و واکنش نسبت به تصمیمات اقتصادی در حوزه بازار پول در اولویت بالاتری قرار دارد، لازم به ذکر است که بازدهی کوتاه مدت برخی سرمایه گذاری ها و رغبت به فروش سهام موجب افت چند روزه شاخص کل و قیمت ها شده است.

وی با اشاره به تاکید برخی از مسوولین بانک مرکزی مبنی بر تک نرخی شدن ارز تا پایان سال جاری، افزود: براساس پیش بینی ها صنایع و شرکت هایی که صادرات محور هستند از این موضوع منتفع و در مقابل شرکت هایی که عمدتا مصرف کننده ارز هستند متضرر می شود.

آقای بزرگی در پایان افزود: تحقق وعده تک نرخی شدن ارز منجر به کاهش ارزش پول ملی می شود و در نهایت تورم به وجود آمده موجب جذابیت بیشتر سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بازار سهام خواهد شد.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 783945

وب گردی

وب گردی