عادل الجبیر: بر سر بندهای 13 گانه مذاکره نمی کنیم

عدل الجبیر وزیر خارجه عربستان علیرغم تلاش بسیاری از کشورها جهت حل بحران میان قطر مجددا از عدم مذاکره بر شروط 13 گانه سخن گفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شرق الوسط، عادل الجبیر احتمال هرگونه مذاکره با قطر، از سوی عربستان سعودی، قطر و بحرین را رد کرد و اعلام کرد قطر باید تمام بندها را بدون قید و شرط بپذیرد.

وی گفت: ما معتقدیم که تمام گام های لازم را قبال دوحه پیش از این برداشته ایم و حال زمان تغییر رفتار است. ما این گام ها را جهت جلوگیری از افراط گرایی و تروریسم بر می داریم.

خواسته ما قطع تمام روابط میان قطر با سازمان های تروریستی- ایدئولوژیک است. سازمان هایی چون القاعده، فتح الشام، داعش و اخوان المسلمین.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، در روز سه شنبه در واشنگتن با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، دیدار کرد.

این نشست پس از اعلامیه های تایلرسون در مورد نیاز به چهار کشور عربی و قطر به نشستن در کنار یکدیگر و مذاکرات در مورد راه حل های حل بحران ادامه داد.

در همین حال، محمد العبدالله، وزیر امور خارجه کویت، تلاش های میانجی گری در واشنگتن را برای پیشبرد اهداف کویتی در جهت تطبیق دیدگاه ها و تضعیف تنش ها پیش می برد.

در همان زمینه، وزیر امور خارجه آلمان، سیگرام گابریل، روز سه شنبه همه طرف ها را به دخالت مستقیم در مذاکرات برای جلوگیری از افزایش بحران دعوت کرد.

گابریل پس از گفت و گو در برلین با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، به خبرنگاران گفت: "اکنون وقت آن نیست که مناقشه بیشتر را در اختیار داشته باشیم و با یکدیگر صحبت کنیم."

وی همچنین پیشنهاد کرد که امیر کویت باید بین دو طرف مذاکره کند.

303

کد خبر: 801366

وب گردی

وب گردی