انتقادات تند رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه نسبت به سیاست های اردوغان

رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه اظهار داشت، رجب طیب اردوغان دشمن مردم ترکیه، سوریه، عراق و تمامی مردم منطقه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه، رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه اظهار داشت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، دشمن مردم ترکیه، سوریه، عراق و تمامی مردم منطقه است.

کمال قلیچدار اوغلو تصریح کرد، مردم ترکیه به اردوغان درسی خواهند داد که بفهمد چه کسانی تروریست هستند.
وی اردوغان را دشمن آزادی، دموکراسی و عدالت خواند و افزود: اردوغان دشمن تمامی مردم ترکیه، سوریه، عراق و مردم منطقه است، او مخالفانش را سرکوب کرد و دهها روزنامه نگار و چهره فرهنگی را در زندان ها جای داد تا نتوانند اعتراض کنند و سیاست های خطرناکش در سوریه را افشا نمایند، زیرا او با کامیون های نهادهای اطلاعاتی برای گروههای تروریستی در سوریه سلاح و تجهیزات نظامی ارسال می کند.
وی با ابراز امیدواری از تظاهرات میلیونی مردم ترکیه که قرار است در استانبول برگزار شود، اظهار داشت، مردم ترکیه به اردوغان درسی خواهند داد که بفهمد چه کسانی در ترکیه تروریست هستند.
قلیچدار اوغلو از تظاهراتی که هوادران حزب او و دیگر احزاب ملی و مردمی که از دو هفته قبل در حد فاصل شهرهای آنکارا تا استانبول آغاز کرده اند به عنوان اقدامی یاد کرد که می تواند سرنوشت دموکراسی را در ترکیه مشخص کند.
هم زمان عبداللطیف شنار، معاون پیشین نخست وزیر ترکیه اظهار داشت: اردوغان و نظام او ارتباطی با دین و انسانیت ندارند، اظهارات اردوغان درباره اسلام و دفاع از مسلمانان در مناطق مختلف جهان چیزی جز دروغ گفتن به مردم ترکیه و مردم منطقه نیست. سیاست های اردوغان در سوریه، عراق، لیبی و تمامی منطقه اشتباه و شکست خورده است.
مواضع قلیچدار اوغلو و عبداللطیف شنار موضع بسیاری از مردم ترکیه است که سیاست های اردوغان، بی توجهی او به دموکراسی و همچنین بی توجهی های او به امنیت منطقه را نمی پسندند.
کد خبر: 802415

وب گردی

وب گردی