ارتباط آشکاری میان عربستان و تروریست‌های افراطی در انگلیس وجود دارد

گزارش مؤسسه «هنری جکسون» نشان می‌دهد عربستان سعودی با حمایت مالی از گروه‌های تروریستی، بزرگترین مروج افراط‌گرایی در انگلیس است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تایم، گزارش گزارش مؤسسه «هنری جکسون» نشان می‌دهد عربستان سعودی با حمایت مالی از گروه‌های تروریستی، بزرگترین ترویج‌دهنده افراط‌گرایی در انگلیس است. براساس این گزارش، میان رژیم سعودی و تروریست‌های خشونت‌طلب در انگلیس «ارتباط آشکاری» وجود دارد.

هنری جکسون که یک اندیشکده نومحافظه‌کار انگلیسی به‌شمار می‌رود، در این گزارش خواستار انجام تحقیقات علنی درخصوص تأمین منابع مالی تروریست‌ها از سوی عربستان سعودی و دیگر کشورهای حوزه خلیج (فارس) شده است.

این گزارش زمانی منتشر می‌شود که قانونگذاران انگلیسی برای انتشار نتایج تحقیقات درخصوص گروه‌های افراطی داخلی تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته‌اند. این تحقیقات سال 2015 میلادی و به‌دستور «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر سابق انگلیس، آغاز شد. این در حالی است که دولت ترزا مِی، نخست‌وزیر کنونی انگلیس، با ادعای اینکه نتایج این تحقیقات «بسیار حساس» است، از انتشار آن خودداری می‌کند.

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاد: انگلیس نیز همانند آمریکا، روابط بحث‌برانگیز امنیتی و اقتصادی عمیقی با عربستان سعودی دارد. ترزا می در سفر ماه آوریل خود به ریاض، بر اهمیت روابط میان انگلیس و عربستان تأکید کرد. با این حال، جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف دولت، در تلاش است تا با وادار کردن دولت انگلیس بهتوقف صادرات تسلیحات به عربستان، از استفاده این (رژیم) که سابقه خوبی در زمینه رعایت حقوق بشر ندارد، از این تسلیحات در یمن جلوگیری کند.

وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای نتایج تحقیقات اندیشکده هنری جکسون را رد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306

کد خبر: 803869

وب گردی

وب گردی