رد پای کی‌روش در ناکامی تیم امید/ بلاتکلیفی دوباره و طلسم 44 ساله

تیم فوتبال امید ایران که باید پشتوانه‌ای قدرتمند برای تیم ملی فوتبال کشورمان باشد بار دیگر به حال خود رها شده و مشخص نیست چه آینده‌ای در انتظارش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، بهمن ماه سال 1394 بود که تیم فوتبال امید با یکی از بهترین ترکیب‌های تاریخ خود، بازیکنانی با تجربه لیگ برتری، هدایت محمد خاکپور و حضور محمد مایلی‌کهن در کادر فنی هم نتوانست طلسم 40 ساله المپیک را بشکند و از حضور در معتبرترین تورنمنت ورزشی جهان بازماند.

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، فدراسیون فوتبال دست به انتخاب عجیبی زد و امیرحسین پیروانی که دوستداران فوتبال، او را بیشتر به عنوان کارشناس تلویزیونی می‌شناختند و البته تجربه تلخی در تیم فوتبال جوانان ایران داشت را به عنوان سرمربی جدید تیم امید انتخاب کردند.

پیروانی که در جام جهانی جوانان نشان داده بود در نیمه مربیان ضعف شدیدی دارد و بازی‌‌های برده را با شکست عوض می‌کند، در تیم امید هم عملکرد ضعیفی داشت و ناباورانه از گردونه مسابقات قهرمانی آسیا کنار رفت تا یکی از شانس‌های ایران برای تحقق رویای صعود به المپیک از بین برود.

شایعاتی مطرح شده که کارلوس کی‌روش به صورت مستقیم در انتخاب کادر فنی تیم امید نقش داشته و از فدراسیون تحت هدایت مهدی تاج خواسته فردی را روی نیمکت بنشاند که حرف‌شنوی کاملی از سرمربی پرتغالی تیم ملی داشته باشد؛ اتفاقی که در مورد امیرحسین پیروانی رخ داد و او بارها با کی‌روش جلسه گذاشت و در مصاحبه‌هایش هم به تعریف و تمجید از او پرداخت.

هر چند صحبت‌های زیادی مطرح شده مبنی بر اینکه فوتبال از جمع رشته‌های المپیکی حذف می‌شود و در المپیک 2020 توکیو جایی ندارد اما این مسئله به صورت قطعی به تصویب کمیته بین‌المللی المپیک نرسیده است و به همین دلیل تمام فدراسیون‌های فوتبال جهان با تمام قدرت روی تیم زیر 23 سال خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا بتوانند یکی از تیم‌های حاضر در توکیو باشند.

با این حال تیم امید ایران که باید پشتوانه‌ای قدرتمند برای تیم ملی فوتبال کشورمان باشد بار دیگر به حال خود رها شده و مشخص نیست چه آینده‌ای در انتظارش خواهد بود.

604

کد خبر: 821382

وب گردی

وب گردی