ذخیره سازی اقلام امدادی در انبارهای کشور اصلاح شود

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به لزوم اصلاح شیوه ذخیره سازی اقلام امدادی در انبارهای کشور اشاره کرد و گفت: اقلام و تجهیزات امدادی در مرکز استان نباید دپو شود بلکه این اقلام باید به طور متناسب در شهرستان های حادثه خیز توزیع شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا،سعید متانی درباره استاندارد سازی میزان ذخیره اقلام ضروری در انبارهای امدادی کشور، افزود: همچنان با استانداردها فاصله داریم ولی کمبود ها زیاد نیست و امیدواریم با توجه به اختصاص اعتبارات دولت این کمبود ها کاسته شود.
متانی با بیان این که اقلام امدادی در سه دسته زیستی، غذایی و بهداشتی قرار دارند، گفت: کارخانه های متعلق به هلال احمر اقلام زیستی مانند چادر و پتو را تامین می کنند و در این بخش مشکلی وجود ندارد؛ در حوزه غذایی نیز با اخذ قرارداد با تولید کنندگان مواد غذایی کمبود را رفع می کنیم و بیشتر کاستی ها در حوزه بهداشتی است.
وی با اشاره به کمبود اقلام و تجهیزات امدادی در سال گذشته، گفت: با برداشت از ذخیره احتیاط جمعیت این کمبودها رفع شد و هم اکنون مشکل جدی نداریم.
معاون سازمان امداد و نجات با توجه به حادثه خیزی کشور که جزء 10 کشور حادثه خیز دنیا محسوب می شود، اظهار کرد: براساس مطالعات بین المللی بالغ بر 30درصد سرمایه سازمان امدادی و کمک رسان در حوادث و سوانح به‌صورت ذخیره اقلام امدادی هزینه می شود.
وی ادامه داد: براساس برنامه های آتی سازمان امداد و نجات باید، ضمن تعیین شاخص‌های متقن و علمی متناسب با شاخص‌های جمعیت، خطر پذیری و شرایط محیطی استان‌های کشور درخصوص اصلاح ذخیره سازی اقلام امدادی در انبارهای سراسر کشور تغییر کند.
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره رویکرد لجستیک در پاسخگویی حوادث و سوانح، اظهارداشت: اولویت بندی شعب به‌عنوان خط مقدم عملیاتی ،هم پوشانی شعب معین، استفاده از امکانات استانی در حوادث منطقه ای، تمرکز زدایی در توزیع متوازن امکانات و تجهیزات از جمله مواردی است که براساس برنامه های آتی سازمان امداد و نجات باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون سازمان امداد نجات با بررسی میزان حوادث و سوانح 10 سال گذشته هر استان با رویکردحادثه شایع در ایران(سیل و زلزله) ، گفت: می‌توان نقشه و پراکنش نقاط پرحادثه کشور از نظر 2 حادثه زمین لرزه و سیل تعیین و نسبت به ذخیره اقلام مورد نیاز با رویکرد اسکان و تغذیه اضطراری در حوادث سیل و زلزله اقدام کرد.
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به پیشنهاد برای افزایش مقدار موجودی اقلام امدادی در مناطق مرزی کشور، تصریح کرد: با توجه به مناسبت های خاص چون اربعین حسینی که سیل عظیمی از افراد در مدتی تقریباً یک ماهه از مرزهای استان‌های خوزستان و ایلام از کشور خارج می شوند باید در ذخیره سازی اقلام در این مناطق مرزی سیاست مناسبی اخذ شود.

705

کد خبر: 824196

وب گردی

وب گردی