کشته‌های سیل به 11 تن رسید / بی توجهی به هشدارها عامل افزایش خسارت‌های جانی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با اشاره به مرگ 11 نفر در اثر سیل گفت: متاسفانه بی‌توجهی مردم با هشدارها و اتراق در کنار رودخانه‌ها باعث افزایش تعداد کشته‌ها در سیل روز جمعه شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ میثم جعفرزاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) با اشاره به اینکه، طبق اطلاعیه شماره 12 سازمان هواشناسی استان و اطلاعیه سازمان مدیریت بحران برای شهرهای مختلف شمال شرق کشور، استان‌های گلستان، خراسان رضوی و شمالی و استان گیلان که درگیر حادثه سیل بودند اطلاعیه‌های جداگانه صادر شده است گفت: با استفاده از هماهنگی‌هایی که مدیریت بحران مجموعه‌های وزارت نیرو در استان داشت، اطلاع‌رسانی خوبی در سطح استان انجام شد و نیروهای امدادی به صورت آماده باش در محل حضور داشتند.
او با اشاره به اینکه در مناطق تفریحی و توریستی کلات و درگز در شمال شرقی استان خراسان رضوی تعداد زیادی از مردم و زائران در این مناطق ییلاقی حضور داشتند و به رغم تذکرهای فراوان ستاد مدیریت بحران و استقرار تیم‌های هلال احمر در محل گفت: متاسفانه تعداد جان باختگان در شهرستان کلات 9 نفر و در شهرستان درگز نیز 2 نفر بوده و آسیب‌های جدی نیز به تعداد زیادی از خودروها، شالیزارها و باغات منطقه وارد شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به اینکه شرایط خوبی بر این مناطق حاکم نیست اظهار داشت: تمام تلاش وزارت نیرو این است که در درجه اول خسارت جانی کمتری در این گونه حوادث متوجه هموطنان شود.
او با اشاره به اینکه مدیریت بحران در صنعت آب و برق این استان‌ها از آمادگی کامل برخوردار بوده است افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، از روز چهارشنبه غروب تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی در آماده باش بسر می‌برند.
جعفرزاده ادامه داد: در استان گلستان نیز شدت سیلاب در آزاد شهر و منطقه شرقی گلستان از شرایط خوبی برخوردار نبود و برق برخی از روستاها قطع شد که با توجه به آمادگی قبلی بلافاصله روستاها برقدار شدند و در شرایط فعلی، از نظر آب و برق شرایط مساعدی دارند.
او با اشاره به اینکه تنها مشکلی که در حوزه مدیریت بحران وجود دارد مفقودینی هستند که امدادگران هلال احمر در جستجوی آنان هستند اظهار داشت: قبل از وقوع حادثه اطلاع رسانی کامل انجام شده بود ولی متاسفانه مردم در مناطق سیل خیز کم توجهی نشان دادند و چون در تفرجگاه‌ها در مسیل به صورت پراکنده حضور داشتند و از سویی به موقع محل را ترک نکردند که همین موضوع سبب تلفات 11 نفری تا این ساعت بوده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به اینکه بیشترین خسارت در حوزه گلستان بوده است، افزود: با توجه به آمادگی قبلی، تلاش شد تا سریعاً این محدوده از نظر آب و برق پایدار شود و این پایداری همچنان ادامه یابد.
او با اشاره به اینکه آب و برق تمام شهرها و روستاهای سیل زده در زمان حاضر وصل است افزود: مگر اینکه حادثه ای منجر شود که در نقطه ای از شهر به صورت موردی برق یا آب یک مشترک قطع شود که این موضوع ارتباطی با حادثه سیلاب ندارد.

402

کد خبر: 825537

وب گردی

وب گردی