بهبود سرعت و کیفیت کار در شهرداری باکوچک سازی و کاهش 80 درصد نیروها

شهردار تهران گفت: اگر در حوزه شهرداری کوچک سازی شده و با چابک کردن آن 70 تا 80 درصد نیروها کاهش داده شود، سرعت و کیفیت انجام کار بیشتر و بهتر می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف روز یکشنبه در آیین بهره برداری از سامانه صدور پروانه های شهرسازی، نقشه یک هزارم شهر تهران و رونمایی از کتاب «تهران از بالا» افزود: اما به دلیل وجود مشکلات ریشه ای در امنیت شغلی و ساختار اداری، نمی توان این کار را انجام داد.
وی اظهار کرد: خیلی از افراد از طریق فعالیت در شهرداری تهران امرار معاش می کنند و چابک سازی این مجموعه و کاهش نیروهای اداری و کاری به طور قطع مشکلاتی را برای این افراد ایجاد می کند.
قالیباف گفت: امکان کوچک ‌سازی شهرداری تهران به دلیل اینکه یک سیستم و نهاد عمومی غیردولتی است وجود داشت و بستر آن نیز فراهم بود، اما دراین زمینه باید به دیگر موضوعات نیز توجه کرد.
وی تصریح کرد: اگر فردی بخواهد در حوزه شهرداری تهران کوچک سازی انجام دهد و 70 تا 80 نیروها را تقلیل دهد نه تنها اتفاقی نمی افتد بلکه سرعت بهتر می شود اما هرگز نمی توانیم و نباید این تصمیم را بگیریم، چون مشکلات ریشه ای در سیستم اداری و استخدامی برای امنیت شغلی داریم.
شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه شاهد یک بت پرستی قرن 21 در حوزه مدیریت کشور هستیم گفت: مدیریت دهه 70 میلادی شهرداری تهران را به مدیریت نسل چهارم از دهه دوم قرن 21 تغییر دادیم.
وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات در این 12 سال، بیشترین نقش را در حوزه مدیریت شهری و ساخت تهران جدید برعهده داشت.
وی با اشاره به تغییرات مدیریتی شهرداری تهران اظهار کرد: از لحاظ درون سازمانی مقاومت های بسیاری برای تغییر مدیریتی وجود داشت که در نهایت پس از 84 ماه توانستیم مدیریت نسل دومی را به نسل چهارمی تغییر دهیم.
قالیباف به دوران فرماندهی خود در نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: این مهم در نیروی انتظامی بعد از 14 ماه روی داد و در مسیر مدیریت جدید قرار گرفتیم.
شهردار تهران با بیان اینکه بت پرستی قرن 21 مدیریتی به دلایل مختلف در کشور ما وجود دارد تصریح کرد: به عنوان فردی صاحبنظر که بیش از 23 سال به حوزه مدیریت های محلی توجه کرده، امیدی به اینکه مدیریت یکپارچه شهری از طریق سیر اصلاح ساختار اداری و مقررات کشور محقق شود، ندارم.
قالیباف با اشاره به هوشمندسازی شهر تهران گفت: وقتی می شنویم که هوشمندسازی فقط کارت بلیت مترو و اتوبوس است، غصه دار می شوم، ممکن است این سخن از سر بی اطلاعی باشد که می توان به سامانه اینترنتی شهرداری تهران مراجعه کرد.
شهردار تهران افزود: اما اگر فرد مطلعی در خصوص هوشمندسازی شهر تهران هم چنین اظهارنظری داشته باشد، دیگر پاسخی برای آن ندارم.
شهردار تهران بر لزوم اعتماد به جوانان تاکید کرد و گفت: نتیجه اعتماد به جوانان، تغییر و تحولای است که امروز در شهر تهران شاهد هستیم.
وی افزود: در بحث عدالت جنسیتی نیز اقدامات انجام شده در شهرداری تهران نسبت به بسیاری از دستگاه ها که شعار می دهند، بسیار خوب بوده است.
به گزارش ایرنا، آیین بهره برداری از سامانه صدور پروانه های شهرسازی، نقشه یک هزارم شهر تهران و رونمایی از کتاب «تهران از بالا» امروز طی مراسمی با حضور محمدباقر قالیباف، پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی شهرداری، محمد سالاری و محمدمهدی تندگویان از اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهری در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برگزار شد.

705

کد خبر: 826035

وب گردی

وب گردی