فرمانداران ایلام با آغاز دولت دوازدهم تغییر می کنند؟ استاندار پاسخ می دهد

استاندار ایلام با بیان اینکه تغییر و جابه جایی فرمانداران و بخشداران تابع ساز و کار خاصی است و در زمان خاص خود انجام می شود توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

ایسکانیوز- راضیه فراهانی: با انتخاب حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور و پس از مراسم تنفیذ و تحلیف روحانی از سوی مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی فعالیت دولت یازدهم با عنوان «دولت تدبیر و امید» آغاز شد.

در دولت یازدهم با این که در ابتدا علی یونسی برای تصدی وزارت کشور مطرح بود اما عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان گزینه نهایی روحانی جهت انتصاب پست وزیر کشور در سال 92 انتخاب شد و در دولت دوازدهم با گمانه زنی هایی که از سوی برخی از منابع خبری به وجود آمده بود ابقای رحمانی فضلی در پست وزیر کشور با شک و گمان ادامه داشت تا اینکه دکتر روحانی دوباره در پست ریاست جمهوری ابقا شد.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست جمهوری در جلسه علنی روز سه شنبه، 17 مرداد ماه مجلس شورای اسلامی نامه روحانی رئیس جمهوری را به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کرد که در آن عبدالرضا رحمانی فضلی در پست خود باقی ماند به تمام شک ها و شبهات پایان داده شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در دولت یازدهم استانداران خود را انتصاب کرد و محمدرضا مروارید به عنوان استاندار ایلام منصوب شد.

مروارید تحصیلکرده کارشناسی رشته کشاورزی در دانشگاه همدان و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی از دانشگاه مرکز مدیریت دولتی تهران است. وی پیشتر، معاونت برنامه‌ریزی و اداری مالی استانداری کرمانشاه و مدیر کلی کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام را بر عهده داشته‌است. همچنین مروارید فرزند سوم آیت‌الله محمدتقی مروارید نماینده دوره اول مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه ایلام است.

آغاز فعالیت محمدرضا مروارید به عنوان استاندار ایلام در تاریخ 14 مهر 92 بوده است با توجه به این که برخی از استانداران در استان های مختلف تغییر پیدا کرده اند وی هنوز در پست خود به عنوان استاندار باقی مانده است و با توجه به این که این استاندار با دولت یازدهم بسیار همراه بوده است ابقایش ممکن است.

اسامی شهرستان های استان ایلام و فرماندارهای که وی منتصب کرد، در ادامه می آید: ایلام: معروف بسطامی / دره شهر: شفیع زاد/ ایوان، احسان اکبری/ دهلران،حسینعلی موسوی / آبدانان، مجید عسگری/ مهران، ناصری/ شیروان چرداول، یگانه /، ملکشاهی، اسد قاسمی/ سیروان، بهمن جلیلیان.

در همین حال روز گذشته خبری تحت عنوان تغییرات در فرمانداری های ایلام در برخی از کانال های تلگرامی و سایت های خبری منتشر شده بود که معاون سیاسی استانداری ایلام با بیان این که تغییر و جابه جایی فرمانداران و بخشداران تابع ساز و کار خاصی است و در زمان خاص خود انجام می شود و بدیهی است هر تصمیمی در این خصوص گرفته شود از مجاری رسمی اطلاع رسانی خواهد شد، این خبر را تکذیب کرد.

همین موضوع بهانه ای شد تا خبرنگار ایسکانیوز با محمدرضا مروارید استاندار ایلام گفت و گویی در خصوص تکذیب یا تایید تغییر در فرماندارای ها داشته باشد که در ادامه می آید؛

محمدرضا مروارید استاندار ایلام در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر تایید یا تکذیب خبر تغییر در فرمانداران و بخشداران گفت: در حال حاضر ما منتظر استقرار دولت دوازدهم هستیم و با آوردن رای اعتماد وزرا و انتخاب استاندارها باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی در ادامه گفت: طبیعتا تغییراتی در استاندارها، فرمانداران و مدیران است اما مورد خاصی که ما بخواهیم فرمانداری را تغییر دهیم نبوده است.

مروارید در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز که در صورت ابقا به عنوان استاندار ایلام با همین فرمانداران ادامه کار خواهید داد یا خیر، گفت: خیر، باید چند فرماندار تغییر کنند؛ چه از مدیران و چه از فرمانداران تغییر می کند.

همچنین وی درباره ابقای خود گفت: در حال حاضر صحبتی نشده است و ان شاء الله در هفته آینده با دریافت رای اعتماد وزرا و آغاز کارشان به چیدن معاونان و استانداران خود می پردازند.

مروارید در پایان درباره این که آیا در این سمت باقی خواهید ماند یا خیر، گفت: دولت هر سمتی بدهد من قبول می کنم و در صورت خواست دولت می مانم.

استان ایلام یکی از استان‌های کشور ایران است که در غرب این کشور و در ناحیه‌ای کوهستانی و نیمه گرم قرار گرفته‌است.

مرکز این استان شهر ایلام است. استان ایلام از غرب با کشور عراق، از جنوب با استان خوزستان، از شرق با استان لرستان و از شمال با استان کرمانشاه همسایه است.

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت استان ایلام در سال ۱۳۸۵ برابر با 545 هزار و 787 نفر بوده که از این میان 278 هزار و 566 نفر مرد و 267 هزار 221 نفر زن زن بوده‌اند. این استان 111 هزار و 559 خانوار دارد و می توان گفت کم جمعیت ترین استان در ایران می باشد و از لحاظ گرایش مذهبی مردم این استان شیعه دوازده‌امامی هستند.

مهمترین مشکلات و اولویت های این استان بیکاری است که نیازمند توجه جدی دولت و مسئولان است و در حال حاضر متاسفانه وضعیت استان ایلام در آمار بیکاری، طرح های اشتغال‌زایی و آسیب‌های اجتماعی اصلاً مناسب نیست. همچنین یکی از مهمترین رویدادهایی که در سالهای اخیر استان ایلام را مورد توجه قرار داده رویداد عظیم پیاده روی اربعین است و در بخش دوم گفتگو با استاندار، که به زودی منتشر خواهد شد به آن خواهیم پرداخت.

901/900

کد خبر: 826150

وب گردی

وب گردی