بودجه مورد نیاز وزارتخانه علوم 170 هزار میلیارد ریال است

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نیاز به بودجه 170 هزار میلیارد ریالی در سال 97 با توجه به حجم وسیع فعالیت در این وزارتخانه احساس می شود.

به گزارش ایسکانیوز، حسین عسکریان ابیانه روز پنجشنبه در آیین افتتاح سالن ورزشی شقایق دانشگاه دامغان در استان سمنان، گفت: بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امسال 85 هزار میلیارد ریال است که برای بیش از 200 مرکز دانشگاهی و آموزش عالی که دارای چهار میلیون دانشجو هستند در نظر گرفته شده است.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: با توجه به حجم بالای فعالیت این وزارتخانه، این نیاز احساس می شود که بودجه این وزارتخانه درسال 97 به بیش از 170 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند .
وی تصریح کرد: افزایش بودجه این وزارتخانه نیاز به همفکری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اراده دولت دارد که توجه ویژه دولت تدبیر و امید را می طلبد.
عسگریان ابیانه عنوان کرد: از محل عوارض خروج از کشور، ارزش افزوده و عوارض واردات سیگار باید سهمیه ای هم به وزارت علوم، تحقیقات، فناوری اختصاص یابد تا بتواند در این راستا به فرهنگ کشور و آموزش عالی کمک کند.
معاون اداری مالی و مدیریت منابع، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 122 طرح عمرانی بزرگ و کوچک به میزان 2 میلیون و 500 هزار مترمربع در دانشگاه‌های کشور در حال ساخت و تکمیل است.
وی با بیان اینکه شهرداری ها مکمل دانشگاه ها و آموزشگاه های علمی در کشور هستند که می توانند با کمک به این مجموعه های علمی در جهت افزایش فرهنگ و دانش شهرهای خود نقش بسزایی داشته باشند، افزود: در سال گذشته بسیاری از شهرداری ها، بخش اعظمی از بدهی های خود را صرف آموزشگاه های علمی کردند.
حسین عسگریان ابیانه، معاون اداری مالی و مدیریت منابع، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بهره برداری از سالن ورزشی شقایق دانشگاه دامغان و بازدید از طرح های نیمه تمام این دانشگاه به دامغان سفر کرده است.
دانشگاه دامغان دارای 5٨ آزمایشگاه، 1٨ کارگاه، 3 سایت، یک خانه ریاضی و یک لابراتور زبان است و در بحث تحقیقاتی و پژوهشی جایگاه 34 کشور را داراست.

منبع:ایرنا

کد خبر: 832361

وب گردی

وب گردی