ناگفته های ضرغامی از کلاس های درسش/ به بدحجاب ها تذکر می دهم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در افتتاحیه همایش شمیم بصیرت گفت: یک بار رهبری به بنده فرمودند:شما باید کاری کنید که صدا و سیما مثل دفتر رهبری باشد، من نتوانستم. یکی از کارهایی که نتوانستم انجام بدهم همین توصیه رهبری بود.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو شورای عالی فضای مجازی در افتتاحیه همایش شمیم بصیرت با حضور بیش از 700 نفر از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «دانشگاه آزاد یک نهاد انقلابی است.»

وی افزود: «ما اگر نهادهای انقلاب اسلامی همچون سپاه پاسداران و جهاد سازندگی داشتیم که برای کشور برکات زیادی داشتهاند، دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان نهاد انقلابی، جدید و تاسیسی برآمده از دل انقلاب اسلامی، برای این استکه بتواند کاستی های نظام اموزش عالی کشور را مرتفع کند.»

ضرغامی با اشاره به پسوند "اسلامی" دانشگاه آزاد گفت: «پسوند اسلامی هم، با این معنا و با این فلسفه گذاشته شد، که یک الگوی خوب اسلامی تا آن جایی که می توانیم خودمان را به ارزش های اسلامی نزدیک کنیم.»

وی اظهار داشت: «دانشگاه آزاد یک نهاد انقلابی است و قرار بود کاستی‌های دانشگاه های دولتی را جبران کند وهرچه محیط دانشگاه آزاد پاک تر باشد بذر فعالیت‌های علمی، سیاسی و فرهنگی بهتر شکوفا می‌شود.»

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «توقع از شما به عنوان پیشگامان و پرچمداران در دانشگاه آزاد این هست که بتوانید دانشگاه آزاد اسلامی را در همه بخش ها از جمله بخش های علمی، سیاسی، فرهنگی و انقلابی جلو ببرید و بتوانید جایگاهی را که از یک نهاد انقلاب اسلامی توقع می رود، برایش فراهم کنید.»

ضرغامی بیان کرد: «متاسفانه برخی اوقات برخی اشکالات و آسیب های جزئی که به ظاهر دانشگاه بر می گردد، منجر به قضاوت های کلی تری می شود که ممکن است مسئله دست دوم و حاشیه ای باشد، اما خیلی اهمیت دارد.»

وی با اشاره به آن چیزی که رهبر انقلاب بارها تحت عنوان حفظ ظاهر دانشگاه در سال های گذشته تذکر دادند، تاکید کرد: «برای اینکه ما نشان بدهیم محیطمان یک محیط اسلامی و انقلابی است، نگذاریم حاشیه های ظاهری بر اصل غلبه کند.»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: «در سال های اول تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی که در دبیرخانه مشغول بودیم. رهبر انقلاب طرح اسلامی کردن حتی ظاهر دانشگاه را هم از ما می خواستند و تاکید می کردند ظاهر دانشگاه وقتی اسلامی می شود این به باطن هم می رسد.»

وی با گلایه از برخی حرف های روشنفکرانه در این زمینه تاکید کرد: «در دانشگاه آزاد اسلامی حفظ خوب ظاهر معنوی دانشگاه، هم خیلی مهم است.»

ضرغامی با تاکید بر اینکه نباید ظاهر دانشگاه را دست کم گرفت، ادامه داد: «شما اگر محیط و ظاهر دانشگاه را اسلامی و انقلابی کنید خیلی از بذرها خودش را در این محیط نشان می دهد.»

وی با ذکر مثال هایی از ظواهر ناهنجار در برخی واحدهای دانشگاهی تهران گفت: «در تهران برخی از واحدهای دانشگاهی هستند که ظاهرش به هر چیزی می خورد جز واحد دانشگاهی. من خودم عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستم. در کلاس های درس که می روم حجاب ها خوب نیست. معمولا تذکر می دهم. جلسه اخر که رفتم، دیدم یکی از خانمها حجابش کامل افتاده.»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: «اگر محیط دانشگاه، محیط سالمی بود بذر شکوفا می شود. اگر محیط سالمی نبود، فضا، فضای اسلامی نبود نمی تواندکارهای انقلابی و اسلامی شکل بگیرد.»

مهندس ضرغامی گفت: «یک بار رهبری به بنده فرمودند باید ظاهر صدا و سیما را به گونه ای کنید که مثل دفتر رهبری، چطور می آیید در دفتر رهبری ظاهر مشخص است که همه حزب اللهی اند. شما باید کاری کنید که صدا و سیما مثل دفتر رهبری باشد.»

وی افزود:« من نتوانستم.یکی از کارهایی که نتوانستم انجام بدهم همین توصیه رهبری بود.»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: «بدانید ظاهر دانشگاه خیلی مهم است. می دانم کسی این حرف را برای شما نمی زند. من جسارت کردم و خط شکنی کردم راجع به ظاهر دانشگاه برای شما حرف زدم. چون جدیدا آدم ها روشنفکر شدند.تا می گویی اسلامی شروع می کنند حرف هایی می زنند.»

وی ادامه داد:« حرف هایشان هم درست است.حرف های مبنایی. که مگر بقیه کارهای ما درست است. ظاهر مسئله مهمی نیست، باطن مهم است، باید رشد کنند،عقلانیت شان دینی شود و...اما این را به شما بگویم ظاهر مهم است.»

ضرغامی تصریح کرد: ندانشگاه آزاد به صورت نقطه ای برجستگی های ارزشمندی در عرصه علمی دارد که باید در همه بخش‌های علمی و آموزشی دانشگاه فراگیر شود.»

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جایگاه اساتید گفت: «استاد رکن اصلی دانشگاه است.»

وی ادامه داد: «امام می فرمود استاد الهی می‌تواند متن مادی را الهی تدریس کند و استاد مادی هم متن الهی را مادی تفسیر نماید.»
عضو شورایعالی فضای مجازی با تاکید بر اهمیت فعالیتهای دانشجویی ادامه داد: «دانشجویان دانشگاه آزاد باید عرصه فضای مجازی را فتح کنند وهر کدام در جایگاه یک رسانه پرنفوذ خلا تولیدات علمی و فرهنگی را پر کنند.»

ضرغامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای حرم و شهیدحججی گفت: «نجف آباد دسته گل زیبای بوستان شهدای کشور است که با لاله سرخ از راه رسیده شهید حججی فضای کشور را معطر کرده است.»

کد خبر: 832790

وب گردی

وب گردی