فنونی زاده: پرسپولیس با تیم دوم هم قهرمان است

پیشکسوت فوتبال گفت: هواداران پرسپولیس نگران نباشند، شاگردان برانکو با تیم دوم هم نتیجه می گیرند.

مرتضی فنونی زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در دیدار با کره جنوبی گفت: ایران در این دیدار هم مانند چند بازی قبلی دفاعی شروع کرد؛ کره میزبان بود و برای صعود به امتیاز احتیاج داشت ولی با دفاع مستحکم بچه‌ها و انسجام تیمی مواجه شد و موفق به گلزنی نشد. شاگردان کی روش در نیمه دوم عملکرد بهتری داشتند و اگر به امتیاز احتیاج داشتند مطمئناً پیروز میدان بودند.

وی ادامه داد: تیم ملی ما به جام جهانی صعود کرده و راه سخت و طولانی در پیش خواهد داشت. جدای از تاکتیک باید روی بعد روانی و رفتاری بازکنان هم کار شود؛ در دیدار با کره روی حرکت بچه گانه سعید عزت‌اللهی تیم ما 10نفره شد. در جام جهانی و مقابل تیم های بزرگی مثل برزیل، آرژانتین، آلمان و... چنین اشتباهاتی جایی ندارند. عزت‌اللهی فوتبالیست فوق‌العاده‌ای است ولی باید روی حرکات حرفه ای هم تمرکز کند و کادرفنی موظف است او را هدایت کند.

پیشکسوت فوتبال در خصوص عملکرد کی روش گفت: به هرحال ما به جام جهانی صعود کردیم و همه از این بابت خوش حال هستند؛ اما جای دارد انتقادی به شیوه بازی کی روش داشته باشیم. بازی دفاعی مقابل همه تیم ها جواب نمی دهد؛ نمی شود سیسیتم دفاعی جلو قطر و کره جنوبی و آرژانتین یک جواب را بدهد. کی روش باید فکری برای سیستمش در سر داشته باشد وگرنه با آنالیزورهای قوی که دارند نتیجه گرفتن در جام جهانی غیرممکن است؛ به هرحال امیدواریم تیم ملی ایران در همه عرصه ها موفق باشند. لازم به ذکر است اقتدار کی روش در کارش نیز مثال زدنی است؛ جوانگرایی سرلوحه کارش است و همین موضوع برای پیشرفت جوانان از اهمیت زیادی برخوردار است.

فنونی زاده افزود: مرنضی پورعلی گنجی، در دیدار با کره عملکرد فوق العاده ای داشت و می توان به جرات گفت بهترین بازیکن زمین بود. محمد انصاری، میلاد محمدی و در کل خط دفاع همه عالی بودند. در دیدار های ایران و کره جنوبی معمولا گلر ها به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب می شدند ولی در این دیدار خط دفاعی اجازه نمیداد توپ به دروازه بان برسد؛ علیرضا بیرانوند یکی از آرام ترین روزهایش را گذراند و به اصطلاح حتی لباسش هم خاکی نشد!

وی در خصوص دیدار با سوریه بیان کرد: کی روش مربی حرفه‌ای است، ولی نباید برای دیدار با سوریه به بازیکنان فشار بیاورد چون به امتیاز احتیاج ندارد؛ بیشتر باید به جوانانش میدان دهد تا آن ها را آماده دیدارهای سخت کند. چند ماه فرصت هست تا تیم کاملاً باهم هماهنگ شود. با توجه به دیگر وقتش رسیده کی روش تعاملی با برانکو داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: صعود شاگردان کی روش به جام جهانی قطعی شده و بازی هایی که انجام می دهد به نوعی تدارکاتی محسوب می شود؛ حالا زمان آن رسیده از جوان هایش استفاده کند و آن ها را مورد آزمون و خطا قرار دهد تا در ادامه رقابت ها بتواند از نیمکت 100% آماده اش استفاده کند. در دیدار با کره جنوبی لزومی نداشت وحید امیری حضور داشته باشد؛ این بازیکن پر انرژی و دونده بازی های حساس دیگری پیش رو دارد و حضورش در آن دیدارها بیشتر اهمیت دارد. محمد انصاری مدافع شش‌دانگ سرخ ها می توانست برای دیدار با کرده جای خود را به جوان تر ها بدهد.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: به نظر من کی روش باید کمی با برانکو هماهنگ شود تا تنها نماینده ایران در آسیا بتواند نتیجه های خوبی بگیرد. موفقیت پرسپولیس در آسیا، موفقیتی ملی به شمار می آید؛ از این رو از همه انتظار می رود برای موفقیت ایران با پرسپولیس هماهنگ باشند و آن ها را یاری کنند. این را هم بگویم هواداران پرسپولیس نگران نباشند، شاگردان برانکو با تیم دوم هم نتیجه می گیرند، او دوباره می تواند قهرمان لیگ برتر شود.

601

کد خبر: 832870

وب گردی

وب گردی