زبان دراز تکذیب سوچی

آنگ سان سو چی، رهبر میانمار، سکوت در برابر خشونت های اتفاق افتاده در میانمار علیه مسلمانان روهینگیا راشکست و در اظهاراتی عجیب مدعی شد که حکومت این کشور از تمامی مردم و به خصوص مردم ایالت راخین محافظت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، آنگ سان سو چی، امروز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، طی اظهاراتی عجیب از «انتشار اخبار غلط درباره مسلمانان روهینگیا» انتقاد کرده است و مدعی شد که حکومت این کشور از تمامی مردم و به خصوص مردم ایالت راخین محافظت می‌کند.

سوچی همچنین از انتشار اخبار نادرست درباره بحران اقلیت مسلمان روهینگیا در این کشور انتقاد کرد و گفت انتشار چنین اخباری درباره روهینگیا و چنین اطلاعات غلطی منجر به تمایلات ترویستی خواهد شد.

وی درحالی انتشار این اخبار را جعلی می‌خواند که سازمان ملل اخیرا طی گزارشی از کشتار مسلمانان و سوزانده شدن صدها خانه روهینگیا به دست نیروهای امنیتی میانمار خبر داد.

رهبر میانمار، حمله کنندگان به نیروهای امنیتی دولت راخین را محکوم کرد اما هیچ اشاره ای به تعداد نزدیک به 125 هزار مسلمان روهینگیا که از 25 آگوست از مرز به بنگلادش فرار کرده اند ، نکرد.

سوچی طی تماس تلفنی با طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه رهبران جهان را به همکاری بیشتر فراخواند.

همچنین، در بیانیه ای که توسط دفتر او در فیس بوک منتشر شد، اظهار داشت که در حال حاضر بهترین راه یعنی دفاع از همه مردم راخین را آغاز کرده و درمورد اطلاعات غلطی که می تواند روابط با دیگر کشورها را خدشه دار کند، هشدار داد.گفتنی است، در روز سه شنبه و با بالا گرفتن بحران نسل کشی، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، هشدار داد که ادامه سرکوب خوشنت علیه مسلمانان میانمار خطر پاکسازی قومی در این منطقه را افزایش می دهد و می تواند به بی ثباتی خطرناک در منطقه منجر شود.

گوترش همچنین از دولت میانمار خواست که اقلیت مسلمان را به عنوان شهروند میانمار بپذیرد یا حقوق قانونی آنها را به رسمیت بشناسد و شرایط دسترسی به امکانات اولیه زندگی را برای آنها تامین کند.

802

کد خبر: 834236

وب گردی

وب گردی