حضور فیلم مستند «اعتراض وارد نیست» در 2 جشنواره

فیلم مستند «اعتراض وارد نیست» خواهر و برادر جورابچیان به طور همزمان در ۲ جشنواره در کشورهای سوئد و روسیه حضور خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مدیر روابط عمومی فستیوال نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های افغانستان در استکهلم سوئد طی روزهای آینده برگزار خواهد شد. همچنین فیلم «رفتن» ساخته برادران محمودی نیز در بخش مسابقه به نمایش در خواهد آمد.

جشنواره بین المللی فیلم های افغانستان در استکهلم امسال با حضور صدیق برمک فیلمساز افغانستانی برنده گلدن گلوب برگزار خواهد شد و فیلم «اعتراض وارد نیست» در این جشنواره روزهای ۱۸و ۱۹ شهریور به نمایش در خواهد آمد.

دومین حضور فیلم «اعتراض وارد نیست» در ماه جاری در سیزدهمین جشنواره جهانی فیلم کازان در روسیه است که «اعتراض وارد نیست» به همراه دو فیلم دیگر از سینمای ایران با فیلم های دیگر از سینمای جهان به رقابت می پردازد.

«اعتراض وارد نیست» در این فستیوال طی روزهای 14 تا 20 شهریور به نمایش در می آید. جشنواره بین‌المللی کازان هر سال توسط وزارت فرهنگ تاتارستان روسیه و شهرداری کازان برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره با شعار «گفتگوی فرهنگ‌ها و فرهنگ گفتگوها»، فیلم‌هایی از ۲۱ کشور ازجمله ایران، الجزیره، افغانستان، بنگلادش، مصر، لبنان، سوریه، تونس و… را به نمایش درخواهد آورد. مستند «اعتراض وارد نیست» ساخته محمدرضا و فرناز جورابچیان در این جشنواره روی پرده خواهد رفت.

سیزدهمین دوره این جشنواره از ۵ تا ۱۱ سپتامبر برابر با ۱۴ تا ۲۰ شهریور در شهر کازان پایتخت جمهوری تاتارستان با برنامه‌های جنبی و ورکشاپ‌های متعدد برگزار خواهد شد.

«اعتراض وارد نیست» تصویری کاملا متفاوت از مهاجرین افغانستانی به نمایش می گذارد. مهاجرینی که به ورزش تنیس علاقمندند و آرزوی قهرمانی در سر دارند. آنها که به شکلی کاملا اتفاقی در زمین تنیس های شمال شهرتهران مشغول به کار می شوند. توپ جمع می کنند و در اوقات بیکاری تنیس بازی می کنند. تنیس یاد می گیرند و در آن پیشرفت می کنند اما هر چقدر در تنیسشان جلو می روند و پیشرفت می کنند جامعه جدید زندگی شان پذیرای آنها نیست و به چشم غریبه به آنها نگاه می شود. زندگیشان در برزخ سختی گذران روزمرگی و ترس از بازداشت و بازگردانده شدن به افغانستان و نیز آرزوی تنیس باز شدن و شرکت در مسابقات تنیس می گذرد و برای آنها چاره ای جز ماندن در شرایط اقامت غیر قانونی و یا رفتن به سمتی آینده ای نامعلوم در غرب نمی گذارد. در حالی که سیل مهاجرت غیر قانونی به اروپا معضل کنونی عصر معاصر به شمار می رود، این فیلم بیننده را با بخشی مهم و اغلب نادیده گرفته شده از معضلات این مهاجران در خاورمیانه روبرو می کند.

این فیلم مستند نامزد بهترین کارگردانی فیلم مستند در جشن خانه سینما و در جشن مستقل سینمای مستند در دو بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلم مستند نیمه بلند نامزد شده است.

این فیلم در بخش نمایش های بازار سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر اکران شد همچنین در برنامه منتخبی از سینمای مستند ایران در سینما تک موزه هنرهای معاصر نیز نمایش داشت.

503

کد خبر: 834283

وب گردی

وب گردی