فدراسیون تکواندو درحالی اسامی داوران قضاوت کننده در بازیهای هنرهای رزمی را اعلام کرد که مانند چندماه اخیر نام رئیس کمیته داوران نیز در این اعزام دیده می شود.

به گزارش ایسکانیوز، حافظ مهدوی و سیروس رضایی دو داور کشورمان هستند که از سوی فدراسیون تکواندو برای قضاوت در این رقابتها معرفی شدند.

نکته مهم اینکه رئیس کمیته داوران این روزها یک پای همه سفرهای تیم ملی است. حافظ مهدوی از آبان ماه سال ۹۵ که به عنوان مسئول کمیته داوران انتخاب شده، در تمامی سفرهای تیم ملی به عنوان داور اعزام شده است.

در اینکه مهدوی داور خوبی است و قضاوت های او مورد تائید فدراسیون جهانی قرار گرفته هیچ شکی نیست، ولی آیا داور دیگری در تکواندو ایران نیست؟ در سالهای نه چندان دور فدراسیون جهانی و قاره ای برای مسابقات مختلف، داوران را به اسم دعوت می کردند. همین موضوع مورد اعتراض فدراسیون تکواندو ایران قرار گرفت و با نامه نگاری و رایزنی های متعدد، سرانجام انتخاب و اعزام داوران برعهده فدراسیون کشورمان قرار گرفت.

مسئولان فدراسیون تکواندو با هدف ایجاد رویه ای عدالت محور، اقدام به اخذ مجوز انتخاب و اعزام داور از فدراسیون جهانی تکواندو نمود. رویه ای که در یکی دو سال گذشته رعایت نشده است.

پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا ۲۰۱۷ از ۲۶ شهریورماه به مدت ۱۱ روز با حضور ۶ هزار ورزشکار در «عشق آباد» ترکمنستان برگزار می‌شود.

607

کد خبر: 836197

وب گردی

وب گردی