قیاس اشتباه جوانان کره‌جنوبی با تیم تکواندوی قهرمان جهان از سوی آقای رئیس!

کره‌جنوبی در جهت نگاه به آینده با ترکیب تیم جوانان خود در مسابقات تکواندوی بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی شرکت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، پنجمین دوره مسابقات بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا و اقیانوسیه از روز شنبه در عشق‌آباد ترکمنستان آغاز شد و در سومین روز این مسابقات از صبح امروز(دوشنبه) مسابقات تکواندو پیگیری خواهد شد.

این مسابقات در 7 وزن بانوان و آقایان برگزار می‌شود و تیم مردان تکواندو ایران با ترکیب کامل و تیم بانوان تکواندو در چهار وزن با رقبای خود به رقابت خواهند پرداخت. مهمترین رقیب تکواندو ایران در این مسابقات کشور کره‌جنوبی به عنوان قهرمان جهان است که با ترکیب کامل در هر دو بخش آقایان و بانوان در مسابقات حضور یافته است.

حضور کره‌جنوبی با ترکیب کامل در این مسابقات باعث شده است تا سیدمحمد پولادگر سطح این رقابت‌ها را از مسابقات جهانی سخت‌تر بداند و کار تیم ما را برای قهرمانی سخت عنوان کرد و این در حالی است که کره‌جنوبی در هر دو بخش آقایان و بانوان با تیمی بسیار جوان و به عبارت بهتر با تیم جوانان خود در رقابت‌ها شرکت کرده است.

میانگین تیم مردان کره‌جنوبی در این مسابقات 17 سال و هفت ماه و میانگین تیم بانوان این کشور 17 سال و پنج ماه است که نشان می دهد کره‌ای‌ها به خوبی از این مسابقات به چشم یک رویداد آماده‌سازی برای سالیان آینده و تیم جوانان خود استفاده کردند. البته تیم ملی کشورمان نیز با تیم جوانی در این مسابقات حضور پیدا کرده است و باتجربه‌ترین بازیکن تیم ما سعید رجبی با 21 سال سن است که سابقه حضور در مسابقات جهانی موجو کره‌جنوبی در کارنامه او دیده می‌شود.

میانگین سنی شاگردان فریبرز عسگری نیز در این مسابقات 19 سال و 7 ماه است و قطعا با توجه به بازیکنان با انگیزه که در ترکیب تیم ملی حضور دارند نباید از کسب عنوان قهرمانی نا امید بود. اینکه بخواهیم تیم جوان کره‌جنوبی در مسابقات هنرهای رزمی را با ترکیب این تیم در مسابقات جهانی مقایسه کنیم کار اشتباهی است و تنها مصداق بزرگ کردن این تیم است.

در اینکه در ترکیب تیم ما نیز تنها یک بازیکن از مسابقات جهانی حضور دارد هیچ شکی نیست اما قطعا بازیکنان ما تجربه بیشتری نسبت به رقبای کره‌ای خود دارند و از مدعیان اصلی قهرمانی این مسابقات هستند.

607

کد خبر: 838131

وب گردی

وب گردی