نمایش سامانه ضدموشکی گنبد آهنین اسراییل در آمریکا

مقامات آمریکایی برای نخستین بار سامانه ضدموشکی «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی را در نمایشگاه تسلیحاتی واشنگتن به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت؛ مقامات آمریکایی برای نخستین بار از سامانه ضدموشکی «گنبد آهنین» ساخت رژیم صهیونیستی در نمایشگاه تسلیحاتی AUSA در واشنگتن رونمایی کردند.

هدف مقامات آمریکایی از این کار، نگرانی از حمله غافلگیرکننده موشکی از جانب کانادا و یا مکزیک (همسایگان آمریکا) نبود؛ بلکه به ادعای منابع صهیونیست وزارت دفاع آمریکا علاقه زیادی دارد این نوع سامانه پدافند هوایی کوتاه بُرد را از تل‌آویو خریداری کند.

بر اساس این گزارش، وزرات دفاع آمریکا تجهیزاتی مثل این سامانه پدافند هوایی را که بتواند موشک ها، هواپیماها و پهپادها را رهگیری کند، در اختیار ندارد و مایل است برای دفاع از پایگاه های نظامی آمریکا در اروپا و برخی دیگر از اهداف، آن را خریداری کند.

مقامات دفاعی آمریکا از دوران ریاست جمهوری « باراک اوباما» در فکر خرید سپر ضدموشکی گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی بودند و اوباما نیز بیش از 1.4 میلیارد دلار بودجه برای آن درنظر گرفته بود.

یدیعوت آحارونوت در ادامه این گزارش اعلام کرد هنوز تعداد قرارداد خرید این سامانه میان آمریکا و رژیم صهیونیستی مشخص نیست.

این روزنامه صهیونیستی همچنین فاش کرد وزارت دفاع آمریکا در ماه های گذشته سامانه دفاعی موسوم به «پوشش باد» ساخت شرکت رافائل اسرائیل را نیز برای نصب بر روی تانک ها «آبرامز» خریداری کرده است.

گنبد آهنین، یک پدافند هوایی متحرک است و در سامانه‌های دفاعی پیشرفته رافائل و صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی طراحی شده است. مقامات صهیونیست مدعی هستند این سامانه به صورت شبانه ‌روزی و در هر شرایط آب ‌و هوایی قادر است فعالیت کند و می تواند موشک ‌ها و گلوله ‌های خمپاره و توپ را در فاصله ۴ تا ۷۰ کیلومتری هدف قرار دهد.

نمایشگاه تسلیحاتی AUSA سه روزه بوده و در روز دوشنبه گشایش یافت. در این نمایشگاه مقامات رده بالای دولتی از جمله «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، حضور داشتند و در آن از جدیدترین دستاوردهای صنعت دفاعی و فناوری های نظامی رونمایی شد. بسیاری از تجهیزات عرضه شده در این نمایشگاه ساخت شرکت های صهیونیستی بودند.

کد خبر: 845662

وب گردی

وب گردی