آلمان زیردریایی هاییش را مفت فروخت

آلمان تصمیم گرفت سه فروند زیردریایی را که به مدت سه ماه امضای قرارداد آن را به حالت تعلیق درآورده بود، به رژیم اشغالگر قدس بفروشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از العهد، دولت آلمان امروز دوشنبه تصمیم به فروش سه فروند زیردریایی به رژیم صهیونیستی گرفت که پیشتر به مدت سه ماه به سبب ادعاهای مربوط به فساد درباره این قرارداد، آن را به حال تعلیق درآورده بود.

«استفان اسپرت» سخنگوی دولت آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین طی سخنانی که به ادامه حمایت غربی‌ها از ادامه اشغال سرزمین فلسطین اشاره می‌کند،گفت: دولت آلمان به سبب مسئولیت‌های تاریخی خود تصمیم گرفت از توافق مربوط به حمایت از موجودیت اسرائیل، حمایت مالی ارائه کند.

سخنگوی دولت آلمان افزود: توافقنامه مربوط به فروش سه فروند زیردریایی به نیروی دریایی اسرائیل امضا شده است که در سال 2027 میلادی جای سه زیردریایی قبلی را که به اسرائیل فروخته شد، خواهند گرفت.

در همین ارتباط رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که دولت آلمان تصمیم گرفت مبلغ یک و نیم میلیارد یورو از ارزش قرارداد فروش زیردریایی‌ها را به سبب «احساس مسئولیت خاص در ارتباط با دفاع از اسرائیل» کاهش دهد.

مجله آلمانی اشیپگل جمعه گزارش جزئیات توافق‌نامه‌ای را فاش کرده بود که دولت آلمان با رژیم اشغالگر قدس امضا کرده بود.

کد خبر: 850698

وب گردی

وب گردی