کمیسیونی برای حل مشکلات خاص دانشجویان و اعضای هیات‌علمی

اوایل آبان‌ماه طی حکمی از سوی فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر و اعضای کمیسیون موارد خاص حوزه علوم پزشکی این دانشگاه معرفی شدند که طبق این حکم، محسن نفر به‌عنوان رئیس و فرهاد ادهمی مقدم نیز به‌عنوان دبیر کمیسیون انتخاب شد.

کمیسیون موارد خاص دانشگاه آزاد اسلامی که بعد از این به اختصار کمیسیون نامیده می‌شود، در حقیقت کمیسیونی برای پاسخگویی به مشکلات دانشجویان، اعضای هیات‌علمی، داوطلبان آزمون‌های دانشگاه و پذیرفته‌شدگان، اعم از آموزشی، دانشجویی، پژوهشی و آزمونی پزشکی و غیرپزشکی است. این کمیسیون برای تصمیم‌گیری و اجرای غیرمتمرکز در حوزه‌های گفته‌شده، به صورت سیستم نظارتی سلسله‌مراتبی تشکیل شده که ساختاری منسجم در سطح واحدهای دانشگاهی، استان‌ها و سازمان مرکزی با شرح وظایف و اختیارات مشخص دارد.

این کمیسیون با توجه به نامی که دارد، به وضعیت دانشجویان، هیات‌علمی و داوطلبانی که جریان تحصیل یا امور آموزشی آنان به علل مختلف با مشکل مواجه شده و حل آن با مقررات و آیین‌نامه‌های موجود ممکن نیست، می‌پردازد و با بررسی بیشتر و قضاوت دقیق‌تر و همه‌جانبه، مشکل را برطرف می‌کند.

کمیسیون موارد خاص دانشگاه آزاد اسلامی که در سه سطح سازمان، استان و واحد تشکیل شده، با شرح وظایف مشخص برای هر کدام به مشکلات مشمولین موارد خاص می‌پردازد؛ در حقیقت هر کدام از سه سطح در نظرگرفته شده برای این کمیسیون دارای اختیارات و وظایف مشخص هستند که در راس آنها کمیسیون سازمان قرار دارد. این کمیسیون کلیه مسائل (سطح یک) شامل بررسی موارد خاص آموزشی دانشگاه، موارد خاص پزشکی دانشگاه، موارد خاص دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، موارد خاص پژوهشی و فناوری دانشگاه، موارد خاص سنجش و پذیرش دانشگاه و همچنین مسائل سطح یک مربوط به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه و آن دسته از افرادی که مراحل فارغ‌التحصیلی را طی کرده و همچنین مسائل اعضای هیات علمی و داوطلبین کنکور دانشگاه را به صورت موردی و خاص بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند.

یکی از مسائل اصلی درباره این کمیسیون، نحوه ارجاع پرونده‌ها است؛ چراکه این کمیسیون تنها مواردی را که با دستور رئیس دانشگاه یا با طرح در کارگروه‌های تخصصی و تقاضای رئیس کارگروه به کمیسیون ارجاع داده شود و مواردی را که با دستور دبیر هیات امنای استان یا تقاضای واحدهای دانشگاهی به کمیسیون استان ارجاع داده شده‌اند، مورد بررسی قرار می‌دهد. البته درخصوص پرونده‌های موارد خاص واحدهای دانشگاهی نیز، پرونده‌هایی که با تایید رئیس واحد یا با تقاضای دبیر کمیسیون واحد دانشگاهی ارجاع داده شده، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: فرهیختگان

کد خبر: 870013

وب گردی

وب گردی