پاکسازی و بررسی مجدد آوارها/ 7370 نفر درحادثه زلزله کرمانشاه مصدوم و 423 نفر فوت شده‌اند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: عملیات امداد و نجات تقریباً رو به اتمام است ولی جهت پاکسازی و اطمینان از اینکه کسی زیر آوار باقی نمانده باشد روستاها به ویژه منطقه سرپل‌ذهاب بررسی مجدد خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس بهنام سعیدی ، عملیات جست‌وجو و نجات در مناطق زلزله‌زده غرب کشور تا صبح امروز ادامه داشته و اکنون در تماسی که با رئیس امداد و نجات داشته‌ایم این عملیات تقریباً رو به اتمام است.

وی ادامه داد: اما جهت پاکسازی و اطمینان از اینکه کسی زیر آوار باقی نمانده باشند تیم‌ها فعال خواهند بود و روستاها مجدد مورد بررسی قرار می‌گیرند.منطقه سرپل‌ذهاب نیز به طور ویژه بررسی مجدد خواهد شد.

سعیدی گفت: طبق آخرین آمار به دست آمده تا این لحظه 7370 نفر در پی حادثه زلزله کرمانشاه مصدوم و 423 نفر فوت شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تیم‌های امدادی هنوز در منطقه حضور دارند دو جلسه مهم از سوی شورای مدیریت بحران استان برگزار شده و دستورات ویژه‌ای جهت رفع مشکل برق صادر شده است.

وی افزود:‌معابر عمومی شب گذشته روشنایی داشته اما منازل مسکونی هنوز مشکل برق داشته‌اند و آبرسانی عمومی هم در حال انجام است.

سعیدی در مورد مشکل تأمین پتو و چادر در این مناطق زلزله‌زده گفت‌: گزارشاتی داریم که هنوز این اقلام به اندازه کافی توزیع نشده اما اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت:‌100 هزار تخته پتو و چادر توزیع شده اما چون میزان خسارت بالاست نیاز به تأمین اقلام امدادی بیشتر به ویژه وسایل گرمایشی و چادر وجود دارد که به بسیاری از آنها شب گذشته ارسال شده و امیدواریم امروز هم این مشکل برطرف شود.
706

کد خبر: 870830

وب گردی

وب گردی