دانشگاه آزاد اسلامی نهضت اشتغال پایدار برای جوانان را آغاز کند

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نهضت اشتغال پایدار برای جوانان را آغاز کند

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از واحد اهواز، عبدالرسول پورعباس، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز دیدار کردند.

آیت الله موسوی جزایری در این دیدار گفت: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی افرادی هستند که کارهای راسخی انجام داده و با اعتقاد کامل به انجام امور بزرگ می پردازند.

موسس دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز ضمن استقبال از گسترش همکاری های مشترک علمی، آموزشی و پژوهشی بین دو دانشگاه گفت: متاسفانه خبر داریم که تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان به دلیل کاهش دانشجو دچار مشکلاتی شده اند که جای دارد برای آنها چاره اندیشی شود.

توجه به آموزش های مهارتی و حرفه ای

آیت الله موسوی جزایری افزود: دانشگاه باید علاوه بر پرداختن به آموزش های تئوری به آموزش های مهارتی و حرفه ای نیز بپردازد .

امام جمعه اهواز با تاکید بر آموزش های شغلی از مقاطع دبیرستان تا دانشگاه، به لزوم فراگیری دروس تئوری و عملی واقعی در دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: در دانشگاه باید آموزش های دروس کاربردی و فنی و حرفه ای بیشتر از دروس نظری شوند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نیاز امروز کشور اشتغال پایدار برای جوانان است، گفت: وقت آن است مسئولان برای حل مشکل بیکاری جوانان چاره اندیشی کنند و دانشگاه آزاد اسلامی این نهضت را از خود آغاز و راه اندازی نماید، خصوصاً در استانی که بیشترین نیروی انسانی مستعد کار را داراست.

پیش از سخنان حضرت آیت الله موسوی جزایری، دکتر عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان به ارائه گزارشی اجمالی از دوره جدید مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی و اهم برنامه ها پرداخت.

وی به حضور علی اکبر ولایتی، رئیس هیات موسس و هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی و تغییرات در رویکردها و اهداف کلی دانشگاه اشاره کرد و افزود: حضور دکتر فرهاد رهبر در راس دانشگاه و استفاده از نیروهای توانمند در دانشگاه آزاد اسلامی شرایطی را فراهم ساخته تا دانشگاه از سیر قبلی خود فاصله گرفته و برای جهش های آینده آماده شود.

پورعباس از رکود اقتصادی و رشد بیکاری به عنوان یکی از دلایل مهم عدم تمایل داوطلبان به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی برشمرد و گفت: اگر مسئولین فکری برای اشتغال جوانان نکنند، این مشکل همچنان پابرجا خواهد ماند.

توسعه آموزش های عملیاتی و تجربی از سطوح پایین تا دانشگاه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی ، توسعه آموزش های عملیاتی و تجربی از سطوح پایین تحصیلی تا دانشگاه را یکی از برنامه های راهبردی مدیریت جدید دانشگاه دانست و گفت: متاسفانه دولت ها، زمان و منابع مالی مناسبی برای این امر اختصاص ندادند و ما در دانشگاه به دنبال هدایت درست هر استعداد به هنگام نیاز هستیم، که ان شالله این اتفاقات با تحولات روی داده در دانشگاه محقق خواهد شد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه توجه به رشته های مهارتی و فنی و حرفه ای در دانشگاه و ایجاد مشاغل خانگی از طریق احیای سنت ها و صنایع دستی را برای حل مشکل بیکاری جوانان موثر دانست و گفت: ما در دانشگاه آزاد اسلامی برای حل این مشکلات بدنبال توسعه شهرک های شفا (شهرک فناوری آزاد) و فن بازار و حمایت از شرکت های دانش بنیان خواهیم بود که جوانان تحصیل کرده بتوانند با استفاده از سرمایه های مادی و معنوی دانشگاه، محیط مناسبی برای تحصیل و کسب و کار داشته باشند.

گفتنی است در این دیدار، شهرام لک، دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و جمعی از اعضای هیات رئیسه دکتر پورعباس را همراهی کردند.

کد خبر: 874886

وب گردی

وب گردی