نجومیان رمانی از کالوینو را نقد می کند

امیرعلی نجومیان رمان «اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری» را در فرهنگسرای اندیشه نقد می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز از فرهنگسرای اندیشه، رمان «اگر شبی از شبهای زمستان مسافری» اثر ایتالو کالوینو در سلسله برنامه‌های اندیشه و قلم نقد و بررسی می‌شود.

این کتاب که به باور منتقدان اثری است در ستایش کتاب و کتابخوانی، در حقیقت مجموعه‌ای از داستان‌هایی است که هیچ گاه تمام نمی‌شوند.

شخصیت محوری این کتاب، آقای خواننده، روزی کتابی را می‌خرد و ما همراه با او مشغول خواندن داستان می‌شویم اما در جای پرهیجان، کتاب تمام می‌شود و خواننده عصبانی از نیمه‌کاره بودن کتاب به کتاب فروشی می‌رود و در آنجا با دیگر شخصیت محوری اثر با عنوان خانم خواننده آشنا می‌شود. آنها نسخه درستی از کتاب را می‌گیرند که متوجه می‌شوند تمام آن داستان دیگری است که به علت بدی چاپ، ادامه‌اش قابل خواندن نیست و به همین ترتیب این اثر ۱۰ داستان نیمه تمام را در ماجرای اصلی خود روایت می‌کند.

کتاب در حقیقت ستایشی است برای کتاب خواندن، برای لذت کتاب خوانی و شاید اشاره به این موضوع که خواندن کتاب دنیایی فراتر از نوشتن کتاب و بسیار زیباتر است.

«اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری» اثر ایتالو کالوینو در سلسله برنامه اندیشه و قلم با حضور امیرعلی نجومیان نقد و بررسی می‌شود.

این برنامه روز یکشنبه۱۲ آذر ماه ساعت ۱۶ در سالن اجتماعات اندیشه برگزار می‌شود.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می توانند به فرهنگ سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی(اندیشه) مراجعه کنند.

502

کد خبر: 879064

وب گردی

وب گردی