تشکل اسلامی اساتید «معرفت» معرفی قدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

تشکل اسلامی-سیاسی استادان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان‏‌ خراسان شمالی در حمایت از قدس شریف با صدور بیانیه‌ و نشان دادن انزجار خود نسبت به اظهارات ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی این عمل را محکوم کردند.

به گزارش ایسکانیوز، متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در سالروز ولادت سراسر نور و رحمت پیامبر ختمی‌مرتبت، حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله و علیه و آله) که رسالت و پیامش سراسر یکرنگی و یکپارچگی امت‌های جهان، تحت بیرق اسلام ناب بوده است، جهان شاهد حربه‌ی نابخردانه و تحریک‌آمیز آمریکای جنایتکار و حامی و تحت فرمان رژیم پلید صهیونیستی در خصوص به رسمیت شناختن قدس شریف و عزیز به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر بود.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای‌داده است، بخش لاینفک فلسطین است و یکی از مهم‌ترین اماکن سه‌گانه مقدس اسلامی به شمار آمده و از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای نزد مسلمانان برخوردار است. مهم‌ترین علّت بر هم خوردن ثبات و امنیت خاورمیانه تداوم اشغالگری و حمایت‌های جانب‌دارانه و بی‌دریغ دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و محروم ماندن ملت مظلوم فلسطین از حقوق اولیه خود در تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف است که به‌رغم تلاش مذبوحانه آمریکا و متحدانش برای تحمیل راه‌حلی سازشکارانه، نه‌تنها حداقل آرزوهای ملت فلسطین در قالب قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل تأمین نشد، بلکه تداوم شهرک‌سازی و غصب اراضی بیشتر و هتک حرمت اماکن دینی در قدس شریف در سایه حمایت‌های آمریکا از این رژیم و بی‌تفاوتی مجامع و سازمان‌های بین‌المللی، مردم فلسطین را از تحقق خواسته‌های برحق و مشروعشان بیش‌ازپیش دور ساخت.

شیطان بزرگ باید بداند امت اسلامی همواره در طول تاریخ به باور آمیخته‌شده با مقدساتشان بالیده و هرگونه توهین و هتک حرمت به ارزش‌ها و باورهای اعتقادی‌شان را با حضور و اقدامی کوبنده و دندان‌شکن پاسخ خواهند داد و بی‌تردید با این اقدام سخیف ترامپ نه‌تنها خواب شوم سردمداران آمریکایی و رژیم صهیونیستی تعبیر نخواهد شد بلکه با نصرت و یاری تمام آزادیخواهان جهان و یکپارچگی امت اسلام، با آزادی قدس شریف، خواب مزدوران و غاصبان فلسطین عزیز به کابوس وحشتناک خشم و انتقام مسلمانان تبدیل خواهد شد.

تشکل اسلامی اساتید معرفت همچون گذشته در کنار ملت همیشه درصحنه ایران، علاوه بر محکوم کردن این اقدام وقیحانه اعلام می‌کند هرگونه راه‌حل عادلانه‌ای باید قدس را پایتخت کشور مستقل فلسطین بداند. قدس با تمام مقدساتش سرآغاز و پایان هر راه‌حل و طرحی است که منطقه را از ویرانی نجات می‌دهد.

این‌گونه دشمنی‌ها و خباثت‌ها نه‌تنها مسلمانان را در مسیرشان متزلزل نخواهد ساخت بلکه موجب تقویت بیش‌ازپیش روحیه اتحاد و انسجام ملی مسلمانان در سرتاسر عالم و بخصوص ملت شجاع و غیور ایران خواهد شد

در پایان امید داریم با اتکا به فضل و مدد الهی و رهنمودهای مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» و همچنین با حمایت‌های همه‌جانبه استکبارستیزان عالم، در راستای سیاست‌های وحدت‌آفرین در جهت مقابله با توطئه‌های جدید آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب اسرائیل با هوشیاری و بصیرت هر چه بیشتر، نقشه‌های شوم استکبار جهانی علیه امت اسلامی را برملا ساخته و نابودی اسرائیل، این غده سرطانی از پیکره جهان اسلام را به‌زودی زود شاهد باشیم.

اَلا اِنَّ نصرالله قریب

کد خبر: 883249

وب گردی

وب گردی