بومی‎سازی ۱۰۰۰ تجهیز پرمصرف صنعت حفاری در کشور

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به کالاهای پرمصرف صنعت حفاری گفت: در مجموع، حدود چهار هزار و ۳۰۰ قلم کالای پرمصرف در این صنعت مورد استفاده قرار می‎گیرد که از این میان، تاکنون هزار قلم کالا در کشور بومی سازی شده است. 

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، سپهر سپهری، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران،در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری با بیان این مطلب افزود: تعداد کالاهای مورد نیاز صنعت حفاری حدود ۶۵ هزار قلم است که ارزش آن بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان برآورد می‎شود و از این تعداد، تاکنون چهار هزار قلم کالا بومی سازی شده است.

او درباره کالاهای پرمصرف صنعت حفاری گفت: در مجموع حدود چهار هزار و ۳۰۰ قلم کالای پرمصرف در این صنعت مورد استفاده قرار می‎گیرد که از این میان تاکنون هزار قلم کالا در کشور بومی سازی شده است.

سپهری درباره رویکرد ساخت داخل در شرکت ملی حفاری ایران، با بیان این‎که حدود ۶۸ درصد تجهیزات پرمصرف مورد نیاز این شرکت در داخل کشور ساخته می‎شود، ابراز امیدواری کرد که ظرف سه سال آینده، خودکفایی کامل در این زمینه حاصل شود.

اوحجم خرید داخلی شرکت ملی حفاری را حدود ۸۰ میلیارد تومان در سال عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه خرید داخل از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند، از اهمیت زیادی برخوردار است و نشان دهنده گام برداشتن در مسیر تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی است.

سپهری با اشاره به روند افزایشی تعداد سازندگان داخلی در صنعت حفاری گفت: تعداد سازندگان فعال در این صنعت، طی سال های ۹۲ تا ۹۶ از ۸۰ شرکت سازنده به ۳۰۰ شرکت افزایش یافته است، این در حالی است که ۶۷ درصد از این تعداد سازنده در استان خوزستان مشغول به کار هستند.

پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری از صبح امروز (سوم دی‎ماه) در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی اهواز آغاز به کار کرده است.

402

کد خبر: 888744

وب گردی

وب گردی