حاجی دلیگانی: برداشت از صندوق توسعه با سیاست های کلان مغایرت دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص مواردی که با برنامه بودجه 97 مغایرت دارد اظهار داشت: یکی از موارد مغایرت که وجود دارد و جدی است مربوط به برداشت از صندوق توسعه ملی است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در خصوص مطابقت بودجه 97 با برنام های بالا دستی گفت: بودجه سال 97 بخشی از اسناد بالا دستی را پوشش داده بخشی را نیز پوشش نداده است .

وی در خصوص مغایرت بودجه 97 اظهار داشت: یکی از موارد مغایرت که وجود دارد و جدی است مربوط به برداشت از صندوق توسعه ملی است.

حاجی دلیگانی در توضیح بیشتر افزود: برای اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای که این در بند الف تبصره چهار لایحه بودجه آمده که از محل آن بالغ بر دویست میلیون دلار برداشت می شود و مغایر با برنامه ششم است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه ادامه داد: در واقع به صندوق به مثابه خرانه دوم کشور نگاه شده که با سیاست های کلی نظام مغایرت دارد.

وی اظهار داشت: در مجموع جهت گیری در راستای عدم مغایرت با برنامه است نکته اساسی این است اگر بخواهیم بگوییم که برش یک ساله بودجه ای که الان هست آیا یک پنجم سهم برنامه را عملیاتی خواهد کرد؛ باید بگوییم خیر چنین چیزی نیست زیرا سهم بسیار کمی را نسبت به برنامه می تواند پوشش بدهد.

303

کد خبر: 902580

وب گردی

وب گردی