بررسی پژوهشی مقایسه ای میان سه انقلاب بزرگ تاریخ

کتاب «در میدان انقلاب؛ روایتی مختصر از سه انقلاب بزرگ تاریخ (فرانسه، روسیه و ایران)» با استناد به منابع معتبر تاریخی و علوم سیاسی به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، کتاب «در میدان انقلاب» روایتی مختصر از سه انقلاب بزرگ تاریخ یعنی انقلاب های فرانسه، روسیه و ایران است. در سه فصل نخست کتاب، روایتی مختصر از این سه انقلاب بیان شده است و در فصل آخر هم درباره شباهت ها و تفاوت های این سه انقلاب سخن گفته شده است.

در هر سه روایت از گذشته آن سرزمین شروع شده و از شرایطی که مردم را آرام آرام به این نتیجه می رساند که تنها راه تغییر، انقلاب است سخن رانده شده است. در پایان هم از گفتمان های حاکم بر هر انقلاب و شباهت ها و تفاوت ها مطالبی ارائه شده است.

از ویژگی‏‌ها‏ی این کتاب، صفحه ‏آرایی جالب، نثر لطیف و روان و داستان‏ گونه است در معرفی سه انقلاب بزرگ تاریخ معاصر و مقایسه و تطبیق شکل‏ گیری، دوران حاکمیت و پیامدها و دستاوردهایش.

چاپ دوم کتاب «در میدان انقلاب»؛ روایتی مختصر از سه انقلاب بزرگ تاریخ (فرانسه، روسیه و ایران) نوشته سعید زاهدی و مهدی فاطمی در 224 صفحه با قیمت 8 هزار تومان توسط دفتر نشر معارف منتشر شد.

502

کد خبر: 903384

وب گردی

وب گردی