نجار : ما قدردان مردم غیور دنا هستیم/ همه دستگاه ها در حال انجام  وظیفه  هستند

رئیس مدیریت بحران گفت: مردم و اهالی پادنای اولیا تمام امکاناتشان را با خلوص در اختیار تیم های امدادی و عملیاتی قرار دادند.

اکرم جدیدی ممتاز - ایسکانیوز: هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت آسمان به‌شماره پرواز ۳۷۰۴ در ساعت ۸ صبح 29 بهمن از فرودگاه مهر‌آباد به‌سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم پرواز کرد و 50 دقیقه پس از پرواز این هواپیما در رادار محو شد. این هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک‌خلبان بود با وجود شرایط خاص منطقه سقوط تشخیص محل دقیق حادثه 2 روز به درازا کشید اما در این مدت تمام نیروها اعم از محلی،کشوری و لشگری برای یافتن این هواپیما بسیج شدند و سرانجام سه شنبه اول دی ماه لاشه هواپیما توسط بالگرد های شناسایی پیدا شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز از شرایط منطقه گفت: حدود ساعت 11 روز گذشته که دقیقا محل سقوط هواپیما مشخص شد یک اکیپ کوهنوردی با تجهیزات کامل و یک کوهنورد محلی به منطقه و محل سقوط اعزام شدند و ارزیابی اولیه را انجام دادند و پس از ارزیابی روز گذشته 20 نفر از کوهنوردان مجرب با تجهیزات و امکانات کافی با 7 پرواز به منطقه رفتند.

وی گفت: یاد آوری می کنم از جایی که بالگرد کوهنوردان را پیاده کرده بود 3 ساعت تا محل حادثه فاصله دارد که کوهنوردان بایستی این مسافت را در برف و شرایط سخت طی کنند این اکیپ تا تاریکی هوا به محل رسیدند و با توجه به تاریکی هوا عملیات متوقف شد.

نجار ادامه داد: امروز قرار بود کار ادامه یابد اما متاسفانه به دلیل ابر متراکمی که در منطقه بود و بارش برف و بادهای شدید در ارتفاع 4 هزار و 100 متری محل سقوط هوتپیما و از طرفی به دلیل شیب تند محل سقوط کار فعلا متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه کوهنوردان با توجه به وضعیت آب و هوایی از ادامه عملیات سوال کردند که با این وضعیت چکار کنند؟ گفت : ما با توجه به وضعیتی که فقط کوهنوردان می توانستند برآورد و بررسی کنند خواستیم چنانچه امکان ادامه عملیات وجود ندارد به کمپ برگردند.

نجار گفت: در این جستجو تعداد کمی از قطعات هواپیما و چمدان های جانباختگان به دست آمد که پس از بسته بندی با کوله های خودشان در حال حمل به پایین قله هستند. امروز صبح هم 40 نفر را با تجهیزات و امکانات کامل به سمت محل حادثه اعزام کردیم این اکیپ ازکوهنوردان مجرب و داوطلبان محلی هستند اما متاسفانه به دلیل وضعیت جوی هنوز به محل حادثه نرسیده اند زیرا هوا در اینجا بسیار بسیار نامناسب است .

معاون وزیر کشور گفت: تمام تلاش ما بر این است که در این کار کسی آسیب نبیند و همه دستگاه های اجرایی، هلال احمر، سپاه، ارتش ،اورژانس ،دستگاه قضایی،امنیتی و مدیریت بحران دو استان همه در حال انجام وظایف خود هستند و می کوشند که در کوتاهترین زمان ممکن برای انتقال جانباختگان حادثه اقدام شود.

نجار با اشاره به اینکه با توجه به این وضعیت، خانواده جانباختگان باید همکاری بیشتری کنند گفت : به همه خانواده جان باختگان تسلیت مجدد می گویم و تقاضا می کنیم با همان صبر و حوصله که داشتند ادامه بدهند و اطمینان داشته باشند که همه ما با تمام وجود در تلاشیم که اجساد عزیزان را به پایین منتقل و شناسایی لازم صورت بگیرد تا پس از شناسایی هویت در اختیار بازماندگان عزیز قرار گیرد.

وی افزود: مقرر شده اجساد پیدا شده ساماندهی و سپس به پایین کوه انتقال داده شوند و پس از فرستادن اجساد به پزشکی قانونی یاسوج با هماهنگی دادستانی کارهای قانونی انجام خواهد شد.

نجار در مورد بازماندگانی که در محل حضور دارند گفت: با وجودی که این عزیزان حق دارند که پیگیر و مطالبه گر باشند و ما نیز به آنها حق می دهیم و درکشان می کنیم اما باید همکاری کنندکه دستگاه های خدمتگزارشان بتوانند وظایفشان را انجام دهند حضور این عزیزان نه دردی را دوا می کند و نه مشکلی را حل و فقط در این هوای سرد ما را بیشتر شرمنده حضورشان می کنند و خواهش می کنیم که در محل حادثه حضور پیدا نکنند و از طریق رسانه ملی وضعیت را دنبال کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: نیروهای امدادی در منطقه پادنای اولیا در شهرستان سمیرم حضور دارند این منطقه که نزدیک استان اصفهان و شمال دنا است فاقد امکانات و تجهیزات و حتی جایی برای ماندن است و سه شبانه روز است که مردم این منطقه و اهالی روستاهای منطقه پادنا از خادمان و تلاشگران پذیرایی می کنند.

وی افزود: من شب گذشته مهمان یک خانه بودم و اهالی این خانه پذیرای ما بودند و انصافا به تمام معنا شرمنده محبت های این خانواده شدم و دوستان و همکاران حاضر دیگر هم می گفتند که اهالی تمام امکاناتشان را در اختیار عملیات نیروهای امدادی قرار داده اند که جای تشکر و قدر دانی دارد.

705

کد خبر: 909477

وب گردی

وب گردی