گفتمان دانشگاه آزاد اسلامی همسو با شاخصه‌های انقلاب است

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان اولین جلسه مشورتی دانشجویان فعال فرهنگی را به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و با حضور مسئولان نهاد و دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی حیدری، مسئول نهاد در سخنانی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) یک الگوی فراجنسیتی است و زن و مرد مسلمان باید سیره ایشان را در زندگی به عنوان الگوی خود قرار داده و به آن حضرت تأسی نمایند، همچنان که امام زمان فرمود برای من، زندگی سراسر مجاهدت و نورانیت حضرت زهرا(س) الگوی بسیار شایسته ای است. جلوه‌های رفتاری حضرت زهرا، اهمیت و ضرورت الگوپذیری همه ما از این بزرگ بانوی جهان را مشخص می‌نماید. شناخت نسبت به ایشان و جایگاه والای ایشان در نظام عالم، باعث نجات همه ما خواهد شد.

حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های عظیم درون دانشگاه‌ها، دانشجویان هستند. دانشجو، دانشگاه را می‌سازد. در این بین نمی‌توان منکر نقش استاد شد اما بدون دانشجو، استاد نیز تأثیری نخواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر فصل نوینی در دانشگاه آزاد اسلامی رقم خورده است که به یمن آن گفتمان دانشگاه آزاد اسلامی با منویات مقام معظم رهبری و شاخصه‌های انقلاب، بیش از پیش همسو و همگام شود. پس مؤلفه‌هایی که در دانشگاه باید تراز انقلاب اسلامی شوند، لازم است با برنامه‌ریزی منسجم، تقویت شوند.

حیدری گفت: دانشگاهی که در تراز انقلاب و ارزش های نظام اسلامی قرار گرفت، خروجی‌های بسیار مطلوبی برای جامعه خواهد داشت. یکی از ظرفیت‌های عظیمی که می تواند شاخصه‌ها و مؤلفه‌ها را در دانشگاه تقویت کند، استفاده از فضای دانشجویی و پتانسیل بالقوه دختران و پسران ایران اسلامی در دانشگاه‌ها است.

کد خبر: 910319

وب گردی

وب گردی