حمایت صریح حریری از حزب الله

نخست وزیر لبنان طی سخنانی اعلام کرد که به دنبال خلع سلاح مقاومت اسلامی “حزب الله” نیست اما تاکید کرد کشورش حداقل باید یک ارتش داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اعلام الحربی،سعد الحریری نخست وزیر لبنان گفت: معتقدم حزب‌الله علاقه‌ای به حمل سلاح ندارد بلکه ماموریت خود را انجام می‌دهد. امیدوارم دولت لبنان قوی باشد و تحویل سلاح درکشور با هماهنگی ارتش صورت گیرد.

نخست وزیر لبنان در خصوص انتخابات آینده تصریح کرد: با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات، تعداد کرسی‌های جریان المستقبل در پارلمان کاهش خواهد یافت ولی ما به علت کاهش تعداد کرسی‌ها ناراحت نخواهیم شد و تلاش خواهیم کرد تا این جریان شکست نخورد.
الحریری روابط خود با عربستان سعودی و پادشاه این کشور را مطلوب توصیف کرد و گفت که با «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان در تماس است.

لازم به ذکر است که ارتش لبنان از نظر نیروی نظامی یکی از ضعیفترین ارتش های جهان است که به دلیل اختلافات سیاسی شدید میان جریان های مختلف این کشور و فشارهای اسرائیل از تسلیح آن جلوگیری به عمل آمده است.

حزب الله در زمانی تشکیل شد که اسرائیل پس از شکست دادن سریع ارتش لبنان علاوه بر اشغال جنوب این کشور، تا شهر بیروت پایتخت لبنان پیشروی کرده بود.

کد خبر: 911046

وب گردی

وب گردی