شهنازی: بیش از ۹۰درصد رشته‌های ورزشی  به بازی‌های آسیایی اعزام خواهند شد

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت‌: بیش از ۹۰ درصد رشته‌ها به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز ،شاهرخ شهنازی در پاسخ به این پرسش که وضعیت رشته‌های اعزامی به بازیهای آسیایی جاکارتا چه زمانی مشخص خواهد شد، خاطر نشان کرد: در ستاد عالی بازی‌های آسیایی در این زمینه تصمیم گیری شده است که چه رشته‌ها و چه تعداد ورزشکاران به این بازی‌ها اعزام خواهند شد و ما تا قبل از پایان سال تعداد رشته‌ها و ورزشکارانی که به این بازی‌ها اعزام می‌شوند، اعلام خواهیم کرد. البته بیشتر رشته‌هایی که قرار است در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کنند تعیین تکلیف شده‌اند و برخی از رشته‌ها به دلیل این که مسابقات انتخابی آنها برگزار نشده است، هنوز وضعیتشان از نظر اعزام و تعداد ورزشکاران اعزامی مشخص نیست.

دبیر کل کمیته ملی المپیک با بیان این که بیش از ۹۰ درصد رشته‌ها به بازی‌های آسیایی اعزام خواهند شد، افزود: اولویت اول ما برای اعزام تیم‌ها به بازی‌های آسیایی جاکارتا مدال‌آوری آنها خواهد بود. البته رشته‌هایی که توانسته اند سهمیه المپیک را کسب کنند به بازیهای آسیایی اعزام خواهند شد. ضمن این که توجه خاصی به رشته‌های پایه همچون شنا، تیراندازی و دوومیدانی دراین بازی‌ها خواهیم داشت. به‌ هر صورت تا قبل از پایان سال تعداد رشته‌ها و ورزشکاران اعزامی به جاکارتا را اعلام خواهیم کرد.

شهنازی همچنین درباره استعفای رسول خادم از فدراسیون کشتی و موضع کمیته ملی المپیک در این باره، اظهار کرد: چون استعفای رسول خادم ناگهانی بود باید دلایل استعفای وی مورد بررسی قرار بگیرد تا در این زمینه بتوانیم اظهار نظر شفافی داشته باشیم. البته تا جایی که اطلاع دارم وزارت ورزش استعفای وی را نپذیرفته و بعد از بررسی دلایل استعفای او تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

وی در پایان گفت: رسول خادم یکی از شخصیت‌های ورزشی ارزنده خوب کشورمان در داخل و خارج از کشور است و باید ابعاد این استعفا به طور ‌دقیق مورد بررسی قرار بگیرد تا وزیر ورزش که ریاست مجمع را بر عهده دارد، در این زمینه تصمیم خود را اعلام کند.

منبع: ایسنا

کد خبر: 912072

وب گردی

وب گردی