استاندار خراسان شمالی می رود؟

استاندار خراسان شمالی نسبت به خبر تغییر وی از استانداری واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در ماه های اخیر و با آغاز دولت دوازدهم شاهد تغییر تعداد زیادی از استانداران از سوی وزارت کشور بودیم که اهم انتخاب این استانداران براساس غیربومی بودن آنها بوده و این موضوع مورد انتقاد برخی نمایندگان و مسوولین در استان ها شد.

اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور در رابطه با مبنای انتخاب استانداران غیربومی در استان ها به خبرنگار ایسکانیوز گفت: تنها ویژگی که برای استاندار بومی وجود دارد شناخت استان است به آن معنا که غیر از این موضوع دیگر موضوعات در استاندار غیربومی مورد ارزیابی قرار گرفته است، زیرا معیارها در فرد بومی یا غیربومی تفاوتی ندارد و تنها مزیت استاندار غیربومی شناخت وی بر استان است که این شناخت در فاصله زمانی کوتاهی صورت خواهد پذیرفت.

از 31 استانی که در کشور وجود دارد تاکنون 24 استاندار انتخاب شده و 7 استان دیگر در انتظار تغییر یا ابقای استاندار خود هستن؛ استاندارانی که استان در دولت یازدهم سکان استان های خود را تا کنون در دست داشته اند عبارتند از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، قم، کرمان و همدان.

اسامی افرادی که به عنوان استاندار وارد دولت دوازدهم شده اند و پیش از این نبودند عبارت اند از محمدمهدی شهریاری، اکبر بهنامجو، محسن مهرعلیزاده، عبدالکریم گراوند، محمدحسین مقیمی، اقبال عباسی، محمدمهدی مروج الشریعه ، دانیال محبی نیا، اسماعیل تبادار، سید مناف هاشمی، ‌بهمن مرادنیا، علی محمد احمدی، محمد اسلامی، سیدشهاب الدین چاووشی و سید علی آقازاده.

چندی پیش خبری مبنی بر تغییر استاندار خراسان شمالی در رسانه ها پیچیده است؛ در حال حاضر محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی است.

شنیده ها حاکی از آن است که سیدجواد هروی فردا یکشنبه 9 اردیبهشت ماه در جلسه هیات دولت به عنوان استاندار خراسان شمالی معرفی خواهد شد.

هیچ صحبتی در مورد تغییر استاندار خراسان شمالی نشده است

محمدرضا صالحی در واکنش به این خبر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: من این خبر را در سایت ها و فضای مجازی مشاهده کرده ام، اما هر تصمیمی که دولت در این زمینه بگیرد من در خدمت دولت هستم.

وی با تکذیب این خبر ادامه داد: در رابطه با تغییر استانداری خراسان شمالی با من رسما صحبتی نشده است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: اگر قرار باشد من از استانداری خراسان شمالی کنار بروم قاعدتا باید از روز قبل این موضوع با من در میان گذاشته شود و بگویند که برای شما جایگزین انتخاب می شود و شما بازنشسته و یا به جای دیگری انتقال خواهید یافت، اما هیچ صحبت خاصی با من در این رابطه نشده است.

از سویی دیگر عزیزی عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در پاسخ به سوال ما که آخرین اخبار درباره تغییر استاندار این استان را جویا شده بودیم این خبر را نه تایید و نه تکذیب کرد.

901/900

کد خبر: 935692

وب گردی

وب گردی